Baskluringar?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
cameron

Baskluringar?

Inläggav cameron » 2005-01-31 18:00

Killen sneddar in från vänster introducerar sig och släper sju åtta frågor direkt :wink: Hehe

Jo alltså nu sitter jag på ett par sonab oa12 med nya element och diskanter, som jag ioch försig är ganska nöjd med, men jag har börjat bygga på ett par burkar som eventuellt ska ersätta dessa som frontar.
Från början hade jag tänkt använda samma element som i sonabarna. Jag har byggt lådorna halvfärdiga. har för mig att inner volymen är cirka 15 liter. Dom är konstruerade som följer:
cirka 80 cm höga med kvadratisk botten med en sida på 20 cm. sedan är toppen kapad i en vinkel diagonalt över kvadraten som gör att baffeln blir lutad kanska skarp vinkel. baffeln blir alltså rombformad och lådan är tänkt att stå i hörn eller nära hörn.

/\
/ \
/ \
!\ /!
! \/ !
! ! !

Alltså så någonting. (hmm min snygga illustration vart inte riktigt rätt, hoppas ni fattar vad jag menar)
Ombytlig som man är så har planerna reviderats, kastats om och återgått till ursprungsplanen ett gäng gånger.
Så som det känns nu har planen växt till att utöka tvåvägarna till trevägare med en TB 8 i botten på lådan och aktiv delning lågt (80-100) plus att jag har planer på ytterliggare 4 basmoduler modell liten med en tb 8 ivarje.

Här är planen.
6 stycken tb ivarsin liten sluten låda 7-8 liter varav två sitter i mina frontar. Det borde inte behöva så mycket eq på dessa då de är tänkta att stå i/nära hörn allternativt precis mellan golv vägg.
Möjligheten med 6 subbar borde ge hyfsad stor chans att tampas med de värsta rumsresonanserna.

Appropå toppen på frontarna så står nu valen mellan

1: Sc165 (b65)med 1 ct62 och filtret till od 11 som utgångspunkt för vidare moddning.

Fördelar: Element och filter som är hyffsat anpassade för applikationen. borde stämma hyffsat tonalt mot mina oa tolvor om dessa förpassas till bakanaler i ett kommande biosystem.

Nackdelar: KÄNNS SKIT TRIST!

2: tvåvägs versionen av lts senaste burk.

Fördelar: Kan byggas som sluten i liten volym. Spännande element som åtminstone känns som de är högre klass på. (Gjutna chassin, modernare formgivning etc) även här är element en tänkta att spela med varandra, men,,,

Nackdelar: de kommer hamna i ett läge de inte var tänkta ursprungligen. mer filtermod för mig med ett minimum av mätverktyg, vilket ioch försig ger mer utrymme för skoj men ochså för grava misslyckanden.

Så vad tycks? Åsikter, kritik, förslag även sågnigar är välkomna (med bra motivering förståss, annars lär ju jag mig inget :P )

/Cameron

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Re: Baskluringar?

Inläggav DQ-20 » 2005-01-31 18:33

cameron skrev:
Så vad tycks? Åsikter, kritik, förslag även sågnigar är välkomna (med bra motivering förståss, annars lär ju jag mig inget :P )

/Cameron

Tja, du kanske kan hota Naqref på något effektivt sätt så att han sätter igång med EPS-C någon gång. :twisted: (Alternativt locka...)

/D
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
cameron

Inläggav cameron » 2005-01-31 18:54

Tja nu när du säger det så är min låda grymnt lik Belkers första förslag på en golv stående låda med separat dämpplatta som finns på andra sidab av EPC-C tråden.

baffeln lutar mer på min dock.

Jag får väl lägga på en rem med byggandet å hetsa med lite bilder helt enkelt :twisted: Hehe

/ Cameron

Återgå till DIY-forum