Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Hej hipshot,
jag känner inte till din bakgrund eller dina eller nins duster med varandra. Men en sak känner jag till och det är att denna tråd handlar om ett DIY projekt kallad pK och att ditt inlägg nog kan anses som en smula OT.
Kanske en tråd i avdelningen Kommentarer skulle passa bättre? Jag tror inte att du i denna tråd får det gehör som du kanske önskar.
MvH
Peter
boom skrev:Richard skrev:
Nu återstår väl bara subjektiva lyssningsintryck från olika personer som byggt högtalaren.
Du behöver inte vara orolig dom skall jämföras med pip både med rör och transistor sen tar vi in traktens kärringar för att göra en objektiv bedömning av högtalarna du kanse vill vara med och gnälla.
Richard skrev:boom skrev:Richard skrev:
Nu återstår väl bara subjektiva lyssningsintryck från olika personer som byggt högtalaren.
Du behöver inte vara orolig dom skall jämföras med pip både med rör och transistor sen tar vi in traktens kärringar för att göra en objektiv bedömning av högtalarna du kanse vill vara med och gnälla.
Fast vi har ju "superkärringen boom" allredan, varför bjuda in mindre fjolliga varianter ?
landa skrev:Richard skrev:boom skrev:Richard skrev:
Fast vi har ju "superkärringen boom" allredan, varför bjuda in mindre fjolliga varianter ?
Richard tänk på ditt språkbruk...
Richard skrev:
Och mitt inlägg är inte på något sätt värre än booms föregående inlägg, eller hur ?
[quote="Ragnwald"...betonggettot.
Richard skrev:boom skrev:Richard skrev:
gonnagetyou skrev:Jag är i vanliga fall en mycket trevlig gubbe, men man ska inte jäklas med mej för jag har INGEN respekt för dom som inte förtjänar någon respekt.
Naqref skrev:Nu lyssnar IÖ och KK tillsammans med kalle dussin och Bertil Alving på pK.
Richard skrev:Stone skrev:Hur låter de då?
Hur låter de jämfört med de andra som testades?
Detta är ju uppriktigt intressant. Tala ur skägget.
Naqref skrev:Nu lyssnar IÖ och KK tillsammans med kalle dussin och Bertil Alving på pK.
Fjonkalicious skrev:Skall jag vara den första med dumma frågor?
Jag kikade nu ikväll på diskanten och lite trött så funderar jag på den glipa som bildas mellan diskantplattan och baffeln? (om man tittar ovanifrån?)
Är det tänkt att man skall skära till en bit tätningslist och knö dit där?
Eller är det jag som tänker fel? Det måste väl komma luft från lådan ut genom den glipan?
Jag har försökt att leta svar på detta i tråden och på naqrefs provlåda ser man inte denna glipa.
Seg som sirap i hjärnan...
Gonatt
F