Moderator: Redaktörer
bomellberg skrev:OK. Tack Peter för klargörandet!
Hur kan jag enkelt avgöra om jag har fått rätt diskanter? Är det bara att kolla om den är märkt "Scan Speak"? Jag har färdiglödda filter.
Mvh,
/Bosse
bomellberg skrev:Synd att det inte det potentiella problemet offentliggjordes vid träffen, då hade var och en kunnat kontrollera att kombinationen stämde i sina respektive kartonger.
Stenberg skrev:Har fått:
motstånd:
1,5 ohm
1,0 ohm (som jag förstod det skulle det vara 2,7 ohm?)
kondingar:
2,2 uF
3,3 uF
5,6 uF
6,8 uF (ska det vara 5,6//6,8 i stället för 12 uF?)
spole:
inte fått någon.
RogerGustavsson skrev:Har varit ute i garaget och skruvat ur elementen och tagit ur påsarna med delningsfilterkomponenter.Satt Vifa i mina och de passar utan perfekt i fronterna.
Saknar 2st 12uF!
Hur länge vågar man ha baksidorna tejpade utan att det blir missfärgningar i lacken?
petersteindl skrev:Jag undrar om inte en 12uF är ersatt med två parallellkopplade kondensatorer 5.6//6.8uF. Jag har för mig att ELFA fick slut på 12 uFare och nästa omgång kommer i februari.
RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:Jag undrar om inte en 12uF är ersatt med två parallellkopplade kondensatorer 5.6//6.8uF. Jag har för mig att ELFA fick slut på 12 uFare och nästa omgång kommer i februari.
Det trodde jag också men det ligger bara 2st 5.6µF och 2st 6.8µF i påsarna. Ringer John.
Tomas skrev:Niklas: Nu ska vi kommunicera lite mha faktisktRinga är så 2008!
Vi har rätt filter!
Naqref skrev:
Du har då fått rätt förutom spolen som saknas. 1.0 ohmsmotståndet är samma för båda varianterna. Och jepps det ska vara 5.6//6.8uF. Det är inom toleranserna.
bomellberg skrev:Jag monterade mina lådor igår, med fint resultat. Jag har inte limmat bakstyckena ännu eftersom jag har två frågor:
1. Hur viktigt är det att tätningen mot diskanten ser ut som den gör på din bild, Naqref? På mina tätade jag bara runt elementet, och lät alltså inte den nedersta raka tätningslisten gå upp runt elementet.
2. Hur ska kablarna dras inuti lådan? Jag drog diskantkablaget uppe under lågtoppen och baskablaget längs röret. Kom på i efterhand att det kanske kommer att ligga och skallra mot röret.
Mvh,
/Bosse
PS. På en av de fyra lådorna satt det en kort svart kabel till basen. Jag ringer John och ber honom skicka en lång. DS.
Naqref skrev:Tog du dom tidigt i Lördags så kan det vara så att man inte fick med sina 12uF till basfiltret. Ta kontakt med John så får du dom.
RogerGustavsson skrev:Jag hoppas du lägger upp en bild med komponenterna på plats!
Fjonkalicious skrev:Jag ser på Naqs bilder att jag har glömt att lägga tätningslist mellan bas och diskant. Men jag har runt båda elementen, behövs den biten verkligen?
Mvh
Filip
KarlXII skrev:RogerGustavsson skrev:Jag hoppas du lägger upp en bild med komponenterna på plats!
Kan jag väl när du ber så snällt...![]()
Inte riktigt klart än, skatbot på undersidan ska fixas.
Men någon gång under kvällen ska pK driftsättas!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 241 gäster