Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:I relation till piP är det mycket mer för pengarna
Fortfarande - vad kostar de idag?schmutziger skrev:Men pi60 kostade kring -04 14000:- i borra, limma, lödda utförande.
Med det i åtanke så känns väl 9900 som grovt överpris!?![]()
Jag menar porten sitter för högt, sämre element och det tredje med det fjärde.
Skumt med skumkanter, men det var poppis då.norman skrev:MagnusÖstberg skrev:I relation till piP är det mycket mer för pengarna
Mycket mer MDF iaf
Jag köpte ett par pi60 från -93 och vet inte riktigt om jag håller med att dom var mycket bättre än nya piP om man ser till hur verkligt dom lät.
Sen hade mina skumkanter på basarna som jag tror kan bli dåliga med åren, d.v.s. en grej att se upp med.
Jag bytte ut elementen och filter i mina till nya efter ett tag (man måste ju ha det seeenaste)
Det beror på vad de kostar idag...EA_73 skrev:Köpa dem och uppgradera till senaste versionen för 7500:- kan ju vara ett alternativ.
IngOehman skrev:Jag har inget klokt att säga om vad som är ett lämpligt pris angivet i
kronor och ören, men i oftast tror jag att Ino-högtalare brukar säljas
för samma pris som de kostade i monteringssats det året de såldes
första gången.
Fast vad de kostade 1988 minns jag inte. Det var ju en himla massa
år sedan.
Vh, iö
- - - - -
PS. Den som köper sig ett par begagnade pi60 från före 1999 och vill
uppgradera dem till senaste utförande bör dock vara snickarkunnig
(eller känna någon som är det), eftersom både uppfräsning av falsen
för baselementet och flyttning av porten behöver göras då.
Dom innan 2005 är bra mycket bättre, du är bara avundsjuk.pingvinlakrits skrev:Tycker den nya diskanten är klart trevligare och dessutom är baselementet förbättrat så för min del är modellerna före 2005 inte intressanta.
IngOehman skrev:Jag är inte säker på att jag är med på vad du menar. Tror du att
basnivån ändrar sig av portens flyttning?
Eller vad är det som skulle ändra sig (mindre än) 1 dB menar du?
Vh, iö
9900+7500 ger pi60 2009 för 17500:- + lite lätt fixning.patjoh skrev:Inte prisvärt
Ganska fort menar du väl? "Väldigt fort" är ju supersnabbt, knappt så man hinner blinka. Jag skulle säga att det var en "smidig affär" utan bråk om pengar och mellan fyra ögon. Jag spekulerar bara.MP skrev:De blev tydligen sålda väldigt fort
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster