Sprakade som ett nyårsfyverkeri om switchar och potensiometrar, men det är snart ordnat!
Moderator: Redaktörer
snerik skrev:Köpte också en HK 730 härom dagen. Betalade 100kr, rena rånet om man jämför med 45kr, men jag är mycket lycklig.![]()
Sprakade som ett nyårsfyverkeri om switchar och potensiometrar, men det är snart ordnat!
OliverBjuhr skrev:Hejhej! ny här
Jag har fyndat lite i helgen, köpte ett par JBL l100 Century för 3000 och idag ropade jag in ett par l100 Century till på tradera för 1600:-
Slipat Valnötsfaneren och oljat in, blev jävla fint![]()
Alla i bra skick! ska hämta tradera fynden idag![]()
Vad jag förstått är dem mycket dyrare än så!
avr7000 skrev:Jag köpte ett par Tannoy Little Gold monitor för 800 kr en gång.
(inte min bild)
Hur vet jag att det var ett fynd? jo för jag googlade dem och sålde dem för 8000 kr en tid senare (det var ju inga Carlsson)
Stefan
OliverBjuhr skrev:Här kommer lite bilder på JBL L100 Century:
Kjell_Kranzberg skrev:OliverBjuhr skrev:Här kommer lite bilder på JBL L100 Century:
Är det en katt eller en hund som på den övre bilden inspekterar en av lådorna?
´OliverBjuhr skrev:Ikväll blir det slipning, svarta färgen ska bort!
Kjell_Kranzberg skrev:´OliverBjuhr skrev:Ikväll blir det slipning, svarta färgen ska bort!
Bara ett litet råd i all vänlighet.
![]()
Det är svårt att slipa ner färg som sitter på fanér. Färgen har gått ner i fanerets ådring. En avslipning av ytan lämnar färg kvar nere i faneret. Hårdare slipning riskerar att gå igenom faneret, vilket bara är tumnageltjockt.
Färgborttagningsmedel är bättre. Numera finns det vattenbaserat sådant, som dessutom luktar gott. Jag har använt ett dansktillverkat som heter "Silpox".
Laz skrev:Hej! Min förste post här. Har köpt en Technics SU-X102 samt en SL-PJ28 och en ST-X302L för 400 kr.
Min kompis, som har en fru som gillar små högtalare, donerade då ett par välljudande Radiotecnika i nyskick till mig. Så för 400 har jag nu en välljudande stereo. Jag tycker det är ett fynd. Har jag rätt?
Laz skrev:Hej! Min förste post här. Har köpt en Technics SU-X102 samt en SL-PJ28 och en ST-X302L för 400 kr.
Min kompis, som har en fru som gillar små högtalare, donerade då ett par välljudande Radiotecnika i nyskick till mig. Så för 400 har jag nu en välljudande stereo. Jag tycker det är ett fynd. Har jag rätt?
Kjell_Kranzberg skrev:"Silpox".
twangbang skrev: Bra tips, det ska jag lägga på minnet. Tackar
silpox silpox silpox
Kjell_Kranzberg skrev:Laz skrev:Hej! Min förste post här. Har köpt en Technics SU-X102 samt en SL-PJ28 och en ST-X302L för 400 kr.
Hej och varmt välkommen!
Lägg gärna ut bilder på prylarna!
snerik skrev:den intryckta damkåpan på basen kan du suga ut med en damsugare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster