Får man ta med sig sina "referensskivor" (enstaka) till IÖ:s demo??
Annars lite svårt tänker jag. Åtminstone jag behöver jämföra med referenser, och bättre finns inte (för mig...) än vissa skivor spelade hemma.

Moderator: Redaktörer
MP skrev:Kan man ta med egna högtalare?
Ragnwald skrev:Ingvar hade tagit fram några av mina favoritskivor i förväg, utan att jag bett om det. Minst sagt imponerande.
Teabinge skrev:Man kan ju fråga honom direkt, men samtidigt har han väl många som ringer..
Får man ta med sig sina "referensskivor" (enstaka) till IÖ:s demo??
Annars lite svårt tänker jag. Åtminstone jag behöver jämföra med referenser, och bättre finns inte (för mig...) än vissa skivor spelade hemma.
Frågar du mig? Absolut, inga problem.Teabinge skrev:När man anmält sig till en demo, så skulle IÖ (vid önskan därom och mot en ringa kostnad) kunna skicka en ljudfil (bränd CD?) med ett antal musiksnuttar som är krävande på olika sätt; naturtrogen röståtergivning, buller & bång med hårdrock eller symfoniorkester, slagverk, basgångar, violiner ...etc
Teabinge skrev::idea:
När man anmält sig till en demo, så skulle IÖ (vid önskan därom och mot en liten kostnad) kunna skicka en ljudfil (bränd CD?) med ett antal musiksnuttar som är krävande på olika sätt; naturtrogen röståtergivning, buller & bång med hårdrock eller symfoniorkester, slagverk, basgångar, violiner ...etc
Så fick man lyssna in sig på dessa hemma på sina egna burkar i sitt eget lyssningsrum, för att få något slags referens.
Då skulle alla ha det i bagaget med sig och man slapp lyssna på en kökkenmödding av allas medhavda, från Thore Skogman till tolvtonsmusik.
Zipp skrev:MP skrev:Kan man ta med egna högtalare?
Ha, ha. Jag har faktiskt ställt frågan till IÖ och han var inge vidare pigg på det. Du vet hur han resonerar kring A/B test av högtalare?
UnholyRishna skrev:Zipp skrev:MP skrev:Kan man ta med egna högtalare?
Ha, ha. Jag har faktiskt ställt frågan till IÖ och han var inge vidare pigg på det. Du vet hur han resonerar kring A/B test av högtalare?
De andra som kommer på demon kanske inte är intresserade av att förlora sin tid på att lyssna på andras högtalare?
Morello skrev:Nix, en stor dörrslusk vid namn Svetoslav muddrar alla besökare och destruerar i förekommande fall medhavda fonogram.
Richard skrev:Dock rekommenderas JOFA hockeyhjälm vid besök hos IÖ , ifall dörrvakterna råkar vara på litet dåligt humör.
MP skrev:UnholyRishna skrev:Zipp skrev:MP skrev:Kan man ta med egna högtalare?
De andra som kommer på demon kanske inte är intresserade av att förlora sin tid på att lyssna på andras högtalare?
Vad gör de då där?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 10 gäster