Jaha, då var det dags för lite bilder

från en osannolikt sannolik invigningsfest där allt kan hända. Prästerna från Uppsala är på plats för att kasta ut alla otäcka dåligtljuddemoner.
Misse d v s Stig tyckte om min väska

Han tom somna på den sedan.
Hur skall jag koppla in min förstärkare undrar Naq? Den är ju osynlig. Grabbar ta en julöl istället tycker MrVodka. Först sprit och sen arbete. Det måste ske i rätt ordning.
Vad håller du på med Naq, det finns ju ingen apparat där.
Med en sådan pippi måste det låta bra.
Vad säger du, har de inte lyckats bra med designen på den där osynliga förstärkaren, eller hur! OlA undrar om Don blivit snurrig? Ha, Storhövding Don verkar tro att det finns en förstärkare där.
Horace, ser du nån förstärkare? Näe, fniss.
Visst har de lyckats med designen! Ja den är ursnygg. Det är ju världens mest perfekta design. Helt transparent apparat. Mer funktionalistisk design än så här kan det inte bli.
Jag säger bara en sak: Perfekt design på Naqs nya förstärkare. Den är helt osynlig. Högsta WAF. Funkis stilen har än en gång skördat en seger. Jag kommer sälja många av den här transparanta förstärkaren.
Om jag tittar upp så här, kan jag få resten att haka på då? He he.
Undrar vad Naq har hittat där uppe? Bäst att också titta.
Vad glor han på egentligen? jag ser inget men det är väl nåt.
Varför tittar alla i taket? Har de hittat nåt? Bäst att också titta
Ja hallå det här är Horace, ere redaktionen jag snackar med? Jag skulle vilja anmäla ett osynligt UFO i OlAs nya rum. Alla kan tydligen se det osynliga UFO:t. Ni måste komma på en gång. Jag har världens scoop på g. Dessutom är förstärkarna osynliga på det här plejset och….Hallå…hallå…dom la på? Jag har ju världens scoop.
Gästerna börjar strömma till.
Och mer skulle komma.
Här ser vi begynnelsen på det Sixtinska kapellet II.
Mycket fin skiva spelades
Nu kommer Gustav som skall kasta ut alla otäcka låtadåligtdemoner. Det rensar luften lixom och ser till att otäckingarna håller sig undan.
Med rökelse och myrra och vigvatten kommer man långt. Abrakadabra, bort, bort, bort.
Ingen demon törs vara kvar efter det här. Jag lovar, de är puts väck

OlA är förundrad; f-n, det funkar ju.
Nu då rubbet är borta så kommer välsignelsen med sång och väl valda ord.
Vem behöver ortodoxa akustiker då vi har oortodoxa besvärjelser

Gustav klarade det där galant. Det var ett synnerligen intressant invigning och en trevlig bekantskap.
Här har vi lite basar i hörnen samt egna skapelser för finlyssning.
En julöl sitter aldrig fel kring julen.
Vilken häftig hatt!
Nu börjar det bli fullt med folk och middagen nalkas. OlA har ännu inte hämtat sig från invigningens elakalåtaillademonexorcism.
Ärade Gäster, dagen till ära finns det en Chili especiale d’OlA
Ere Storm?
Ja.
Håll i hatten då. Fniss
Naq tänker:
Celef blir grön av avund, he, he.
Det var en mycket trivsam och uppsluppen stämning med massor med trevliga människor.
Nu har vi begett oss in i matsalen. Don undrar hur han skall komma först i kön. Magen kurrar
Ja, här är den, den beryktade Chilin.
Don alias Storhövding är [s]störst[/s]först
Det är alltid gott med Café till maten
Det är inget vin i glaset, det är lingondricka.
Så här såg det ut utanför.
Gestalten med stora skuggan är sista ordet kontemplerandes över sina domäner.
Jag tror jag åt lite för mycket men det var så gott.
Nu är vi i köket. Kolla in, jag kan gå igenom väggar. Den brinnande busken är närvarande. Mystiken tätnar.
Efter en god natts sömn så vaknar vi på lussemorgon och det är naturligtvis sedvanlig hifi-frukost med stekt bacon och rökt sidfläsk med äggröra

och nybakade lussebullar, croissanter, källarfrallor och smörgås och kaffe eller te samt juice. Alla är glada och nöjda med gårdagens bestyr och morgonens frukost.
Tack OlA och tack Gustav för en synnerligen lyckad invigning enligt konstens alla regler, men den där osynliga förstärkaren förblev osynlig.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.