Men bra, trevligt med lite personligt stuk och inte riktigt så sockersött som det brukar vara.

/ B
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Bob Dylans julskiva "Christmas in the heart" som kom i oktober.
Ragnwald skrev:Hur många skivor har du i dagsläget, Pecka ?
petersteindl skrev:Pekka, du har glömt en skiva![]()
MvH
Peter
PekkaJohansson skrev:petersteindl skrev:Pekka, du har glömt en skiva![]()
MvH
Peter
Nej då - den rapporterades för ett halvår sedan. Kolla mitt inlägg den 13 juli i den här tråden!
Däremot rapporterar jag gärna dagens inköp:
David Darling - Journal October, cd 198x
Titiyo - självbetitlat debutalbum, cd 1990
Metallica - självbetitlat album, cd 1991
Fick bolaget ECM rekommenderat av en kollega för en vecka sedan och hade hört talas om några av dess artister. Hittade av en slump en skiva med den för mig okände cellisten David Darling som spelades in 1979. Ska bli intressant att höra.
Med vänlig hälsning
Pekka
Falkis skrev:Joo, jag fick Amanda Jenssens senaste CD av syrran i julklapp....synd bara att nån amerikan har fått mastra skivan, låter lite platt kan tycka. Samma volym på många låtar, hela tiden. Men det är ju dagens mode.
Mvh
Falkies
PekkaJohansson skrev:Falkis skrev:Joo, jag fick Amanda Jenssens senaste CD av syrran i julklapp....synd bara att nån amerikan har fått mastra skivan, låter lite platt kan tycka. Samma volym på många låtar, hela tiden. Men det är ju dagens mode.
Mvh
Falkies
Fint att fler musikdiggare stämmer in i den berättigade klagosången! Jag är dock inte säker på att det hade varit bättre om arbetet hade gjorts i Sverige, vilket jag tänker återkomma till i annat sammanhang. God fortsättning och gott nytt på dig också, Falkis!
Falkis skrev:Pekka! Självklart låg det ingen patriotism eller "lightrasism" i mitt kanske lite klumpiga uttalande.
mvh
Falkis
mathsg skrev:The Stranglers som du Pekka kallar "spännande" är ett väldigt träffande epitet, borde lyssnas av alla, benämns felaktigt punk. Men började både tidigare höll på längre och hade mångfaldigt mer bredd och djup än punk.
MorganM skrev:Beställde några skivor på cdon idag,blev följande:
Paul Mcartney -All the best EMI CDP 748507,2.
Loretta Lynn-Country Music Hall of fame MCA MCAD-11083,1991.
Connie Francis-The very best of polygram 827 569-2,1987.
Cliff Richard-40 GoldenGreats EMI CDS 792425 2,1989 (2-cd).
PekkaJohansson skrev:MorganM skrev:Beställde några skivor på cdon idag,blev följande:
Paul Mcartney -All the best EMI CDP 748507,2.
Loretta Lynn-Country Music Hall of fame MCA MCAD-11083,1991.
Connie Francis-The very best of polygram 827 569-2,1987.
Cliff Richard-40 GoldenGreats EMI CDS 792425 2,1989 (2-cd).
Grattis till fyra lysande inköp!
Grace Jones - Nightclubbing, cd 198x
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster