Hifi behöver inte vara dyrt! Det ska det här lilla inlägget handla om.
För lite drygt ett år sedan så postade någon, jag minns inte vem, här på faktiskt om att det kommit ut två Nad 208 på blocket. Jag ringde upp den dåvarande ägaren och erbjöd mig att hämta grejorna samma vecka, och jag åkte dagen efter in till Uppsala för att kolla på stegen. De var i sagolikt bra skick! Inte en skråma! De hade under sina drygt fem år stått på varsin bjässig Cerwin Vega-högtalare, och de var verkligen i nyskick. Det märktes på ägarens treplansvilla som låg fem minuter från Uppsala slott att han inte var i något större behov av pengar, utan han ville mest få bort de här stegen. Så, jag tog chansen, och fick bägge stegen för 5k styck!

Ekonomin var inte suverän vid det tillfället, och jag hade ingen större användning av två stycken 208:or, så jag sålde iväg det ena steget till Nattlorden, som sedan dess köpt sig ett till

Nu hörde sig en annan faktisktanvändare av sig för någon vecka sedan och ville byta ett steg utan handtag mot ett med handtag, eftersom han redan äger ett sådant. Han erbjöd sig dessutom att lägga lite pengar mellan, eftersom hans steg utan handtag dels haft en date med något hårt och har en front som inte är orginal (men imho förbaskat snygg!). Det är alltså Mr_Ekan jag pratar om.
Så, drygt ett år senare har jag alltså ett steg som dynamiskt levererar nästan 2kW, och jag har snart fått betalt för att skaffa steget, indirekt.
Slutsatsen är, hifi behöver inte vara dyrt!
...även om det givetvis är kul att kunna stoltsera med femsiffriga belopp i sin medlemspresentation, fast...jag tycker det är lite fräckare att dels ha en fin anläggning, och dessutom inte blivit fattig på kuppen

Så där ser mina två favoritgråingar ut!