Jag har konstaterat att jag är nöjd med baskapaciteten och kommer inte att skaffa basmoduler. Lyssningsrummet är 16 m2 med heltäckningsmatta. SÅ långt är allt väl ...
Ibland när jag läser har jag klart låg volym och skulle då önska mig tonkontroller eller loudness

Vågar man "byta ner sig" till en integrerad med sådana justeringsmöjligheter utan att ljudkvaliteten försämras? Skulle helst slippa en hembioreceiver, det är så mycket knappar och inställningar så jag blir alldeles förvirrad, man måste alltid ha glasögonen i beredskap för att inte trycka på nån knapp som sen leder till att man måste fram med manualen .... jag vill ha det enkelt eftersom jag bara lyssnar på (2-kanals-)musik. Exempelvis Rotel RA 06 verkar alla tycka om, Cambridge har stärkare i samma prisklass, Denons 1500AE har fått många utmärkelser osv osv. Jag vet att Öhman t o m föreslår Denons lilla CD/förstärkarkombo 33/35/37 (eller vad den nu heter).
Kort sagt - finns det förslag på lämplig(a) stärkare som skulle kunna ersätta Embla/991-duon utan att man skulle ångra sig?