Slavbasar gör inte att små högtalarelement blir större, de förhållandevis stora slavelementen har dock en väldigt stor Placebo-effekt har jag förstått.lilltroll skrev:Då får det bli slavbasar om de ska vara små och gå djupt.
Moderator: Redaktörer
Slavbasar gör inte att små högtalarelement blir större, de förhållandevis stora slavelementen har dock en väldigt stor Placebo-effekt har jag förstått.lilltroll skrev:Då får det bli slavbasar om de ska vara små och gå djupt.
lilltroll skrev:Då får det bli slavbasar om de ska vara små och gå djupt.
hobbes skrev:Svante :
Om du skulle spå om ett element som skulle kunna passa detta hur skulle det se ut..?
Svante skrev:lilltroll skrev:Då får det bli slavbasar om de ska vara små och gå djupt.
Nä, det behövs ju inte, eftersom maxnivån inte behöver vara hög.
lilltroll skrev:Svante skrev:lilltroll skrev:Då får det bli slavbasar om de ska vara små och gå djupt.
Nä, det behövs ju inte, eftersom maxnivån inte behöver vara hög.
Det där tror inte jag på. En låda på ca 5 liter med en port avstämd till 25 Hz. Det blir en mycket smal port.
paa skrev:NN's länk till JBL's simulering och test av hur många subbar som verkligen behövs var ju superintressant. Svante, har dom fel eller?
I fall dom är på rätt väg är det väl fyra halvsmå subbar som behövs. Jag tänker på 8" i så fall. Kan man inte då ACE-a två och två parallellt så blir det bara två slutsteg?
Svante skrev:Du menar totalt 4x8"? Jo, det borde ju gå, men lite avigt känns det ju att inte bygga in förstärkaren i sublådorna.
paa skrev:Svante skrev:Du menar totalt 4x8"? Jo, det borde ju gå, men lite avigt känns det ju att inte bygga in förstärkaren i sublådorna.
Ja, jag menade fyra lådor med ett långslagigt baselement i varje.
Svante skrev:paa skrev:Svante skrev:Du menar totalt 4x8"? Jo, det borde ju gå, men lite avigt känns det ju att inte bygga in förstärkaren i sublådorna.
Ja, jag menade fyra lådor med ett långslagigt baselement i varje.
Mmm, ACE vill ju helst ha två mottaktkopplade element, annars är det så kinkigt med kortslutningsringar och så.
UrSv skrev:Svante, tittade du på SDS 5" med dubbla slavar?
En låda på 5 liter (typ 20 cm i kub) låter ju rätt vettigt.
http://www.d-s-t.com/peerless/data/830887app.htm
NNord skrev:TangBand eller Audax då?
Har inte Audax något?
Jag vet att Elfa nog kan göra bra pris på Audax
om man beställer ett gäng om 60 element !
Audax element skulle vara snyggt i fyrkantiga lådor
Kraniet skrev:UrSv skrev:Svante, tittade du på SDS 5" med dubbla slavar?
En låda på 5 liter (typ 20 cm i kub) låter ju rätt vettigt.
http://www.d-s-t.com/peerless/data/830887app.htm
då 500 kr var lite i överkant på budgeten så kanske sds inte är så aktuellt.. basen kostar säkerligen åtminstonde 500 och slavarna lika mycket.. 1500-2000 spänn är med all säkerhet för dyrt antar jag..
NNord skrev:Ja man får inte direkt intrycket att det händer nått.
Är det nån som vet nått om Audax, "forskar" som fram
och utvecklar sina element något?
Och till vad, vart sitter det Audaxelement? I bilar eller?
Jag tycker dom har dålig slaglängd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster