Moderator: Redaktörer
bomellberg skrev:Jag föreslår att du tidigarelägger limmandet av terminalerna i bakstyckena. Det kan du göra först av allt.
Jonkan skrev:Skruven sitter fortfarande dock men går inte att spänna jättehårt för då går den runt, och elementet verkar sitta bra ändå, så det är kanske lugnt???
Eller vad tror ni?
/J
MagnusÖstberg skrev:Ha lite trälim ner i skruvhålet, låt det bli småsegt och skruva dit skruven.
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Ha lite trälim ner i skruvhålet, låt det bli småsegt och skruva dit skruven.
Skruva dit skruven försiktigt i de gamla gängorna och låt limmet härda ordentligt. Sedan kan du dra åt bättre igen.
Rullake skrev:Stenberg skrev:Rullake skrev:
Vet inte om jag vill krångla för några skruvar. Kan nog hitta andra som passar.
Skriv ett mejl. Det saknades ett par filterkomponenter för mig, inget dyrt, men det är ju jobbigt att fixa fram på annat sätt. Du får ett par skruvar i ett kuvert på posten.
Har du skruvar som passar redan så är ju det smidigast att låta bli förståss.
Du har rätt. Tyckte att det mest var besvärligt att ringa innan du påminde om mailmöjligheten. Nåväl skickade precis ett mail så det kanske kommer lite skruvar efter helgerna.
Fjonkalicious skrev:Basreflexrören är i rätt längd. Bara att tejpa ihop de icke-flänsade delarna med varandra. Notera att du måste föra in det bakre röret först så att det tittar ut på framsidan genom hålet. Väl där så tejpar du ihop rören och för sedan tillbaka dom in i högtalaren.
Gött, då är det bara att köra vidare. Tack för svar!
Lycka till!
Mvh
Filip
Smart!boom skrev:Det bästa är att limma dom så att dom får en bra mekanisk sammanfogning tejp även om det är silver tejp så torkar skiten med tiden och dom ramlar i sär sen kan man stödja skarven med en eller 2 glasspinnar.
zapanasta skrev:Lim+slangklämma modell bredare kanske ochså skulle funka bra,så kan ni skippa tejpen helt
Om du har terminalen är det bara att mäta. Jag la smältlim runt om på insidan också för att det skall bli tätt och inte skallra.johaneriksson skrev:Vilken höjd ska terminalerna sitta på? och vilken diameter ska hålet ha för att man ska få fin tajt passform som på köpeslådorna?
Mvh Johan
MagnusÖstberg skrev:Om du har terminalen är det bara att mäta. Jag la smältlim runt om på insidan också för att det skall bli tätt och inte skallra.
Rullake skrev:Har limmat och bankat fast ett basreflexrör när jag får lite ågren för att limma fast bakstycket. Anledningen är jag "bara" har tejpat ihop rören. Ser en farhåga i att dom ramlar isär med åldern och att det kommer att bli knepigt att fixa problemet genom bashålet.
1 Vad tror ni genom att stryka på lim över tejpningen dvs kapsla in silvertejpen?
2 Ska jag försöka ta bort tejpen (på det limmade röret i baffeln) och limma ihop rören med loctite snabblim + limma fast glasspinnar + tejpa på ny silvertejp? Är detta görbart på ett bra sätt genom hålet på baksidan där bakstycket ska sitta?
3 Somna dom dvs endast tejp räcker för så lång tid som jag kommer att använda dom?
4 Annan lösning! isof vad?
Tacksam för lite feedback-
johaneriksson skrev:Vilken höjd ska terminalerna sitta på? och vilken diameter ska hålet ha för att man ska få fin tajt passform som på köpeslådorna?
Mvh Johan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 233 gäster