Moderator: Redaktörer
overture skrev:Men jag vill egentligen ha X-element eftersom jag är sugen på att få toner som går ner under 25 Hz... Ljudtryck är däremot inte alls lika viktigt.
Baltazar skrev:Jag har ett par.
Dock är dessa inte i några standarddimensioner. jag har för mig volymen är ca 45 liter iaf. Har använt dem både som basstöd till mina pi60 samt som basmoduler. I nuvarande vardagsrum klarar sig dock mina pi60 bra på egen hand så de står mest och samlar damm.
Får se om jag kan få fram några bilder.
Mvh
Christian
Nej, jisses. Det handlar om frekvenser som är rundstrålande. Det enda du kan märka av dem är från vilket håll i rummet ljudtrycket kommer ifrån.andershelin skrev:Enligt uppgift är det några medlemmar på Faktiskt.se som har px-2 liggandes mellan sina ordinarie pi60 och formaten är cirka 90 cm långa, 45 höga och breda......och element och basreflex är riktade ut mot hörnen på rummen i "botten" på lådorna....finns inte risken att detaljerna i basen försvinner om inte elementet är riktat mot lyssningsplats? Jag tänkte om det i så fall bara blir en "basmatta" utan detaljer......
En som fallit för idéen......
Anders
MagnusÖstberg skrev:Jag vill påpeka att det är massa kompromisser inblandade, inte bara vad gäller hur djupt lådorna kan spela vid halvering av lådstorleken.
Men det säger sig nog självt.
blixten_no1 skrev:men om man har tex pi60 känns de lite dumt att välja prof. p-2 eftersom den går inte djupare än pi60 och spelar knappt starkare än pi60 för den delen heller.
Användare som besöker denna kategori: Lundarn och 4 gäster