Moderator: Redaktörer
Teabinge skrev:Hädisk fråga kanske?
Vilka högtalare, under typ 50 kkr, skulle man kunna säga liknar pi60 i fråga om karaktär och kvalitet på ljudåtergivningen?
subjektivisten skrev:Konstigt, dom dynaudio jag hört på har inte jag uppfattat som speciellt kul upplevelser.
zapanasta skrev:Jag vet en högtalare som låter nästan som pi60, i alla fall på den platsen jag var på, men det måste man nog höra själv först för att tro på det. Så det är ingen ide att dra upp det för husfridens skull
Teabinge skrev:Hädisk fråga kanske?
subjektivisten skrev:Diskanten i den där jubileumshögtalaren, Sapphire eller vad den heter, upplevde jag inte speceillt bra på arkenmässan dom 3-4 gånger jag lyssnade under 2 dagar.
MagnusÖstberg skrev:subjektivisten skrev:Diskanten i den där jubileumshögtalaren, Sapphire eller vad den heter, upplevde jag inte speceillt bra på arkenmässan dom 3-4 gånger jag lyssnade under 2 dagar.
Det lät ruttet ägg av Dynaudio på den mässan.
Teabinge skrev:Intelligent Sound.
http://www.intelligentsound.se/
Lite samma filosofi som Ino Audio...?
Ta med egna högtalare, kablar och CV-skivor - för jämförelse.
Nätkabeln betydelse för ljudkvaliteten kan inte nog understrykas. Denna nätkabel serverar den anslutna apparaten närmast perfekta förutsättningar för en bra utsignal. Ger ett högupplöst, rent, dynamiskt utsträckt ljud som låter musiken klinga ut. Åker förbi många betydligt dyrare konkurrenter. Klangen är neutral, mellanregistret återges med sin naturliga fyllighet.
Tillverkare: Agile, Furutech
patjoh skrev:Jag har haft Contour 3.4 och har pi60 nu, och de är rätt likvärdiga. Dvs Contour väldigt bra högtalare, mitt favoritmärke bland de stora tillverkaqrna Dynaudio.
Samma silkeslena diskant, väldigt bra tonalt och knivskarpt stereoprspektiv på 3.4 och pi60 tycker jag. Sedan är kanske pi60 lite bättre på vissa saker, 3.4 på nån sak.
subjektivisten skrev:patjoh, Säger inte så mycket vad dom tycker för min egna del. Därför bör man lyssna självMagnusÖstberg skrev:subjektivisten skrev:Diskanten i den där jubileumshögtalaren, Sapphire eller vad den heter, upplevde jag inte speceillt bra på arkenmässan dom 3-4 gånger jag lyssnade under 2 dagar.
Det lät ruttet ägg av Dynaudio på den mässan.
Ja, jag blev riktigt besviken då.
MagnusÖstberg skrev:Ge exempel på när du höll med Subjektivisten istället FBK.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster