perstromgren skrev:Går högtalarterminalerna att modifiera så att de tar banankontakter? Det ser ut som om de har ett slags blindpluggar; går dessa att ta bort?
Jepp.
Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Går högtalarterminalerna att modifiera så att de tar banankontakter? Det ser ut som om de har ett slags blindpluggar; går dessa att ta bort?
Naqref skrev:perstromgren skrev:Går högtalarterminalerna att modifiera så att de tar banankontakter? Det ser ut som om de har ett slags blindpluggar; går dessa att ta bort?
Jepp.
perstromgren skrev:Naqref skrev:perstromgren skrev:Går högtalarterminalerna att modifiera så att de tar banankontakter? Det ser ut som om de har ett slags blindpluggar; går dessa att ta bort?
Jepp.
... och jag lyckades! Det blev mycket bättre. Inte ens mina små fingrar fick rum att skruva åt ordentligt!
johaneriksson skrev:Nu har även jag fått mitt paket från John, en av diskanterna hade fått membranet intryckt. Efter lite pillande fick jag ut membranet men det syns fortfarande lite ojämnheter. Påverkar det ljudet negativt?
Tack Stefan för tipset med borren, blir att införsaffa en sådan.
Mvh Johan
johaneriksson skrev:Nu har även jag fått mitt paket från John, en av diskanterna hade fått membranet intryckt. Efter lite pillande fick jag ut membranet men det syns fortfarande lite ojämnheter. Påverkar det ljudet negativt?
Mvh Johan
Du lär få en ny diskant.johaneriksson skrev:Scan-Speak diskanter har jag. Hur stor skillnad är det ljudmässigt?
Mvh Johan
Det är för mycket DiY i digphon skrev:... eller en bit tyg att göra en ny kalott av .....
johaneriksson skrev:Scan-Speak diskanter har jag. Hur stor skillnad är det ljudmässigt?
Mvh Johan
Mvh Johan
limm på tre glasspinnar (från valfri sort) fixerar rören. Sedan ett lager silvertejp. Efter det avslutar man med gummeringstejp virat runt härligheten.ollebolle skrev:Nu har jag ingen koll på pK, men är det två rör som ska sammanfogas?
Man skulle kunna kladda in skarven i polyester och linda in fogen med glasfiberväv. Då blir det görstarkt minst![]()
Polyester, härdare och glafiberväv finns på feltema
Men nu kanske det inte är så man ska göra...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 226 gäster