Moderator: Redaktörer
mrk skrev:De nämde dock att felet skulle kunna bero på störningar i elnätet.
UrSv skrev:Du har inte justerat eller introducerat nån dimmer eller annan reglerad utrustning på sistone?
Störningar på elnätet innefattar ju DC och det är en ganska vanlig och trolig orsak som skapas av bla dimrar.
mrk skrev:Flint skrev:Kommer brummet rent mekaniskt från stärkaren i sig eller kommer det med ljudet från/via högtalarna?
Endast från förstärkaren, låter precis som när man knatar förbi en trafostation
Ljudet i högtalarna är helt normalt
KarlXII skrev:Funkar de däringa grejorna då?
Varför sitter det inte i från början?
Flint skrev:Sjöströms "high-end style". Löjligt!
UrSv skrev:Flint skrev:Sjöströms "high-end style". Löjligt!
Vad är det som är löjligt med en särdeles väldesignad DC-fälla byggd med goda marginaler och med sund ingenjörskunskap som grund? Är det frasen "High-end style"? Är inte det en bra benämning när det ligger i den övre delen av skalan mellan "Gott nog/simpelt" och "Riktigt bra/finjusterat".
Flint skrev:UrSv skrev:Flint skrev:Sjöströms "high-end style". Löjligt!
Vad är det som är löjligt med en särdeles väldesignad DC-fälla byggd med goda marginaler och med sund ingenjörskunskap som grund? Är det frasen "High-end style"? Är inte det en bra benämning när det ligger i den övre delen av skalan mellan "Gott nog/simpelt" och "Riktigt bra/finjusterat".
"High-end style" låter helt enkelt löjlig. Vari ligger skillnaden i en DC-fälla typ "low-end-style"? Tar den inte bort lika mycket DC? Löjligt!
KarlXII skrev:[Sluta gnäll och etsa upp några kort nu! Flint's No-End BrumBusters!
Flint skrev:KarlXII skrev:[Sluta gnäll och etsa upp några kort nu! Flint's No-End BrumBusters!
Ska det vara High-end-modellen med gulplättade terminaler och ekgavlar i jakaranda eller skaru bara blundtesta dom för i så fall räcker ju handtvinnat hårdvirat i en matlåda bra.
Flint skrev:KarlXII
Men som jag förstod av din tråd (?) tidigare så är inte ditt problem ett mekaniskt ljud från förstärkaren utan ett typ brumslingeproblem som hörs i högtalarna. Har jag fattat fel?
KarlXII skrev:Flint skrev:KarlXII
Men som jag förstod av din tråd (?) tidigare så är inte ditt problem ett mekaniskt ljud från förstärkaren utan ett typ brumslingeproblem som hörs i högtalarna. Har jag fattat fel?
Jag vet inte.
Allt härrör, vad jag förstår just nu, från receivern. Men jag är inte säker. Jag ska skicka iväg den på reparation/felsökning snart men har en gnagande oro att det inte kommer att lösa problemet.
Flint skrev:KarlXII skrev:Flint skrev:KarlXII
Jag vet inte.
Allt härrör, vad jag förstår just nu, från receivern. Men jag är inte säker. Jag ska skicka iväg den på reparation/felsökning snart men har en gnagande oro att det inte kommer att lösa problemet.
Jo men lägg örat mot recivern och hör om det är den som brummar i sig själv och sen lägger du örat mot ett av baselemeten och hör om brummet kommer därifrån. NU PÅ EN GÅNG! Redovisa svaret här!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster