Är den inte så dyr så är det ju väl värt ett försök.

Moderator: Redaktörer
PungRaeV skrev:Jag tror (med betoning på tror) att du inte kommer höra någon skillnad. Jag gör det inte på mina piP när jag gör tvärt om, ställer ut dem längre ut i rummet mot när de står direkt emot.
Moment-23 skrev:Men, nu undrar jag om det finns något sätt som vetenskapen kan uppbringa som kan göra så att iP kan ställas direk mot dämmaterialet och ändå låta som de är avsedda? Jag tänker då främst på annorlunda delningsfilter, men det kanske finns andra sätt också?
MagnusÖstberg skrev:Moment-23 skrev:Men, nu undrar jag om det finns något sätt som vetenskapen kan uppbringa som kan göra så att iP kan ställas direk mot dämmaterialet och ändå låta som de är avsedda? Jag tänker då främst på annorlunda delningsfilter, men det kanske finns andra sätt också?
Vetenskapen har mycket svårt att bråka med fysiken. Iallafall om man vill vinna.
Du får bygga om dina iP så att lådan blir lika djup som piP, dvs en fusklåda
RogerGustavsson skrev:PungRaeV skrev:Jag tror (med betoning på tror) att du inte kommer höra någon skillnad. Jag gör det inte på mina piP när jag gör tvärt om, ställer ut dem längre ut i rummet mot när de står direkt emot.
Nja, beror på hur mycket du flyttar ut dem från väggen. Hos mig blir det en jätteutfasning kring 60-90 Hz när de flyttas ut. Jag gissar att det för iP går bra att ställa dem ända in mot dämpningen. Möjligen att det inte är optimalt men det är kanske inte restan av rummet eller utrustningen heller?
MagnusÖstberg skrev:Du bör nog testa med mindre avstånd, och om du har cr80 som filter eller något annat filter som du kan ställa q-värdet UPPÅT kan man faktiskt justera in det rätt snyggt
MagnusÖstberg skrev:Tror inte det, ingen som jag sett. Det är en mycket smart funktion i cr80!
Du menar så här:
iP+ 4st 10" basreflexbasmoduler.
MagnusÖstberg skrev:Nej, det är från den här tråden:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=33584
Hos mig ser det ut så här, ungifär:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster