Moderator: Redaktörer
BB skrev:Jag är personligen genomgående positiv till MLSSA-mätningar. Tycker att de ger adekvat information snabbt. Genom att mäta i närfält och flytta mätmicken utmed elementet i realtid har man god kontroll över var eventuella resonanser och/eller vibrationer kan tänkas föreligga lokalt.
//BB
steveo1234 skrev:De låter avslappnat och naturligt och flyttar bort all fokus från högtalarna och till ljudet på ett sätt som gör att jag kan koncentera mig på filmen. Jag hör allt som händer, inte bara den viktiga dialogen där det går att höra nyanser i rösten utan även de "små" ljuden utanför bilden som skapar atmosfär.
Callisto skrev:subjektivisten skrev:Är det ESL-63 man ska lyssna på?
Nej! ML Summit X![]()
Strmbrg skrev:Callisto skrev:subjektivisten skrev:Är det ESL-63 man ska lyssna på?
Nej! ML Summit X![]()
Vad säger ni om kombinationen Dipol och Lådbas?
Det lilla jag har lyssnat på ML är alldeles för lite för att jag skall uttala mej.
Däremot har jag intryck av att flertalet recensenter har invändningar mot den kombinationen.
Flint skrev:Callisto skrev:Ingen "audiofil" som lyssnat hemma hos mig (ESL + aktiv sub) har hört någon släpning, tvärtom istället. Extremt tight och distfritt (mycket lite övertoner framförallt) är hur det låter .![]()
Hur hanterar dom besvikelsen?
Flint skrev:Min syn på "audiofiler" har jag till största del fått här på forumet. Vad har du för syn på "audiofiler"?
Nattlorden skrev:Flint skrev:Min syn på "audiofiler" har jag till största del fått här på forumet. Vad har du för syn på "audiofiler"?
Det har jag ingen. (Jag vet inte ens vad du har för definition på det, så jag hade ändå inte kunnat svara om jag haft någon.)
Jag bedömmer varje person individuellt och lägger väldigt liten vikt vid vad jag läst på forum och destu mer efter vad jag uppfattat när jag träffat personen i verkliga livet.
Flint skrev:Min syn på "audiofiler" har jag till största del fått här på forumet. Vad har du för syn på "audiofiler"?
BB skrev:Flint skrev:Min syn på "audiofiler" har jag till största del fått här på forumet. Vad har du för syn på "audiofiler"?
Jag fick mig ett gott skratt när jag kollade upp vad Wikipedia anser vara definitionen på en audiofil:
"Audiofil, person som hyser ett starkt (ibland närmast sjukligt) intresse för ljudteknik".
steveo1234 skrev:BB skrev:Flint skrev:Min syn på "audiofiler" har jag till största del fått här på forumet. Vad har du för syn på "audiofiler"?
Jag fick mig ett gott skratt när jag kollade upp vad Wikipedia anser vara definitionen på en audiofil:
"Audiofil, person som hyser ett starkt (ibland närmast sjukligt) intresse för ljudteknik".
Ljudteknik och audiofili hör i min värld knappast sammans.
BB skrev:Flint skrev:Min syn på "audiofiler" har jag till största del fått här på forumet. Vad har du för syn på "audiofiler"?
steveo1234 skrev:Såååå, vad är slutsatsen? Vilka fördelar har elektrostater jämfört med dynamiska koner?
steveo1234 skrev:De låter avslappnat och naturligt och flyttar bort all fokus från högtalarna och till ljudet på ett sätt som gör att jag kan koncentera mig på filmen. Jag hör allt som händer, inte bara den viktiga dialogen där det går att höra nyanser i rösten utan även de "små" ljuden utanför bilden som skapar atmosfär.
steveo1234 skrev:Såååå, vad är slutsatsen? Vilka fördelar har elektrostater jämfört med dynamiska koner?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster