I LP vs CD tråden nämns inte någonstans betydelsen av rekonstruktionsfiltret efter DA-omvandlaren, det är det som ser till att herr Fourier hade rätt

Moderator: Redaktörer
Style skrev:Man inser att samplingsteoremet är att ett av de mest missförstådda nånsin, transformen mellan tids och frekvensdomän har de flesta helt missat. Samt hur en musiksignal egentligen ser ut, de flesta verkar tro att det är många separata vågformer på nåt mystiskt sätt.
EngelholmAudio skrev:Tror jag inte. Vi trivs bättre här. Där vi kan skriva inlägg. Och inte behöver möta några live.BengtO skrev:kan ingen kila in på Hifihuset o spela lite dum o fråga om nån uppgradering?
EngelholmAudio skrev:Tror jag inte. Vi trivs bättre här. Där vi kan skriva inlägg. Och inte behöver möta några live.BengtO skrev:kan ingen kila in på Hifihuset o spela lite dum o fråga om nån uppgradering?
Style skrev:... kvasitekniska utläggningar om hack i dynamiken inte hade nån som helst relevans och att han fullständigt hade
missupfattat samplingsteoremet. Då blev jag avstängd med motiveringen att alla hade minsann rätt att ha sin åsikt
om hur det fungerar och att det var kränkande att säga att nån hade fel.
Först: om något är "sådär" så skall man inte säga att det var "dåligt". Då skall man säga att det var just, "sådär" och gärna lägga till varför man tycker det och ett förslag till hur det kan bli bättre i mina ögon och öron.A skrev:Om samma person uppträder på ett ställe och man tyckte det var sådär så anser EA det vara fegt att inte gå fram efteråt och säga du var rätt dålig, elle? A*nser bara det vara inställsamt att inte säga vad man tycker på internet men att "live" säga folk är dåliga hit o dit är bara elakt och dessutom onödigt då
man ju faktiskt.se kan avstå!
EngelholmAudio skrev:Det känns ärligare att säga det live. Missförstånden, pajkastningen och "bruset" är extremt via fora, mail eller PM.
Hellre effektiv feedback rakt i ansiktet och med fingertoppskänsla än via fora.
mats skrev:Du är väl själv rätt duktig på att spygalla på Hififorum herr A*
EngelholmAudio skrev: Hellre effektiv feedback rakt i ansiktet och med fingertoppskänsla än via fora.
Vi använder oss inte av samma logik.Audiomanikern skrev:EngelholmAudio skrev:Det känns ärligare att säga det live. Missförstånden, pajkastningen och "bruset" är extremt via fora, mail eller PM.
Förstår inte vad EA pratar om?
Du sitter på ett internetforum och skriver dag in o dag ut att alla som skriver där är fega - är detta meningsfullt?
Om du nu inte gillar internet-prat arbeta då för att förbjuda internet-konversationer eller låt bli att skriva på internet-for@!
Sen, vem har sagt man ens skulle vilja konversera samtliga existerande människor "live" - en del är ju irriterande redan på internet!
Mvh A*
Japp! God vilja är närbesläktat med "ärlighet" som jag använder i mitt uttalande:Hotspur skrev:Dock var det ganska kul att han alls ringde, tyder ju på god vilja...
jag själv... skrev:Det känns ärligare att säga det live.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster