någon som vet något om hörlurarna eller om det finns adaptrar för att kunna lyssna på dom?
Moderator: Redaktörer
obbiewan skrev:hej jag har fått ett par philips N 6310 hörlurar som har en din kontakt i ena ändan, tror att den heter 5X i och med att stiften sitter som en "tärningsfemma"![]()
någon som vet något om hörlurarna eller om det finns adaptrar för att kunna lyssna på dom?
perstromgren skrev:obbiewan skrev:hej jag har fått ett par philips N 6310 hörlurar som har en din kontakt i ena ändan, tror att den heter 5X i och med att stiften sitter som en "tärningsfemma"![]()
Hm... Jag har sett rätt många DIN-kontakter genom åren, men aldrig en tärningsfemma på ett par hörlurar, såvitt jag minns. Kanske läge att löda på kvarttums-propp i stället?

slockna skrev:perstromgren skrev:Hm... Jag har sett rätt många DIN-kontakter genom åren, men aldrig en tärningsfemma på ett par hörlurar, såvitt jag minns. Kanske läge att löda på kvarttums-propp i stället?
din 45327![]()
RogerGustavsson skrev:
Fjonkalicious skrev:Dieter rams.
Fast jag måste erkänna att jag gillar dom diskreta maskinerna bättre. Här känns det lite väl äldrevårdsinstruktionsdesign eller vad man skall kalla det.
bula51 skrev:Hej obbiewan!
Det finns en guide på Kjell & Company hur vissa kontakter ska lödas.
Gå in på "fråga kjell" och sedan "audio" och sist "inkopplingsguide för xlr,tele,din"
Mvh
bula51
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster