Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Men resonansen ligger i andra riktning, den röda. Borrar man i tvärstaget är det väl mera i den blå riktningen verkan ligger?
MagnusÖstberg skrev:Vad blir effekten av att vrida dämpmaterialet 90 grader?
The-Master skrev:Hur mycket dämpmaterial skall det vara i dom slutna lådorna?
Naqref skrev:Värmeutvecklingen i spolar och kondingar beror mest på den interna resistansen. Resten är reaktiv effekt och genererar ingen värme. Det som blidar värme är mest motstånden då alltså.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Reaktiv_effekt
perstromgren skrev:petersteindl skrev:Hej perstromgren
Jag e-mailade till John Larsen igår förmiddag. Idag ringde jag till John och han sa att han inte kan ta emot e-mail sedan några dagar tillbaks och det tar några dagar till. Han har strul med bredbandsleverantören. Nåväl, han har nu telefonledes fått besked om att skicka ut en bas till dig. Skulle tro att han skickar den i morgon.
MvH
Peter
No worries! Jag får stå ut med Quadarna så länge!
RogerGustavsson skrev:Vi har läst zapnasta's intryck av rullakes pK. Skulle vara kul att veta hur mycket dämpning det var i dem!
djimp skrev:Hjälp! Vet att jag i nå´n av pk trådarna sett mått på väggdämpning men kan inte hitta det igen, nå´n som vet?. Undrar oxå om bästa placering för dessa välljudande små tjusiga godbitar.
petersteindl skrev:perstromgren skrev:petersteindl skrev:Hej perstromgren
Jag e-mailade till John Larsen igår förmiddag. Idag ringde jag till John och han sa att han inte kan ta emot e-mail sedan några dagar tillbaks och det tar några dagar till. Han har strul med bredbandsleverantören. Nåväl, han har nu telefonledes fått besked om att skicka ut en bas till dig. Skulle tro att han skickar den i morgon.
MvH
Peter
No worries! Jag får stå ut med Quadarna så länge!
Elementet skickades som brev igår. Har du inte fått det idag så har du det i början på veckan.
MvH
Peter
Det går inte att putsa med aceton med hjälp an någon trasa eller torkpapper, då hugger det och kladdar fast, och blir etter värre.phon skrev:Fukta plasten med lite aceton, det kan fungera beroende på vad det är för plast. Smälter den så blir den blank, jag har använt knepet i andra sammanhang. Använd t.ex. en liten skruvmejsel och lägg på en droppe. Tops är nog inte en bra metod.
paa skrev:Det går inte att putsa med aceton med hjälp an någon trasa eller torkpapper, då hugger det och kladdar fast, och blir etter värre.phon skrev:Fukta plasten med lite aceton, det kan fungera beroende på vad det är för plast. Smälter den så blir den blank, jag har använt knepet i andra sammanhang. Använd t.ex. en liten skruvmejsel och lägg på en droppe. Tops är nog inte en bra metod.
phon skrev:paa skrev:Det går inte att putsa med aceton med hjälp an någon trasa eller torkpapper, då hugger det och kladdar fast, och blir etter värre.phon skrev:Fukta plasten med lite aceton, det kan fungera beroende på vad det är för plast. Smälter den så blir den blank, jag har använt knepet i andra sammanhang. Använd t.ex. en liten skruvmejsel och lägg på en droppe. Tops är nog inte en bra metod.
Ja, jag sa ju det, tops är inget bra sätt. Lägg på en droppe med en liten skruvmejsel och låt acetonet rinna ut av sig själv.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 242 gäster