Moderator: Redaktörer
Manni76 skrev:Skulle nog vilja ha ett par tygfronter på mina "kommande piP:are" som skydd för barnfingar. Det ser ut på bilder i forumet att det är ganska tajt runt bas och diskanten för att ha en träram med tyg. Jag har alltid brukat göra mina tygfronter av kvartslist som jag gerat ihop och klätt med snyggt elastiskt tyg. Har ni som har piP nått tips om det skulle kunna göras på dessa? Eller några andra idéer.
Jag har inte dessa i min ägo ännu men vill ligga steget före i planeringen så jag kan ha en färdig högtalare så fort som möjligt!
/Martin
shifts skrev:Denna gissar jag på att soderberg menar:
...
RogerGustavsson skrev:Diskuterade fronter med Ingvar Öhman när vi träffades i Skillingaryd på pK-träffen. Tyg ger tydligen alltid förluster och då ska man dimensionera för det. De där skumplastfronterna som finns till bl.a. pi60 har väldigt liten påverkan. Var lite special över dem och de blir därför dyra att tillverka. Var visst endast en del av ett större stycke skumplast som gick att använda. I något skede blåstes varm luft igenom för att få maximal genomsläpplighet.
Kan lägga till att när vi stod och pratade var det tyghuvarna till Larsen-högtalarna på lastpallen framför oss. Därav ämnet för samtalet.
shifts skrev:Denna gissar jag på att soderberg menar:
Nefilim skrev:Hur skulle dessa skydd, eller något som liknar dem skydda mot små
nyfikna barnfingrar? Jag menar att en liten barnhand går ju lätt in mellan baffel och skydd. Denna lösning är jag säker på att den skull locka till sig barnets nyfikenhet mer än en högtalare utan frontskydd.
manger skrev:
IKEA Dvala örngott 35 kr / 2 styck
Svart
100% bomull
Längd: 50 cm
Bredd: 60 cm
Antal i förpackning: 2 styck
Finns även i beige, grön, mörkblå, röd och vit...
Funkar skiiitbra!
Moment-23 skrev:manger skrev:
IKEA Dvala örngott 35 kr / 2 styck
Svart
100% bomull
Längd: 50 cm
Bredd: 60 cm
Antal i förpackning: 2 styck
Finns även i beige, grön, mörkblå, röd och vit...
Funkar skiiitbra!
Vilket funkar bra, att trä dessa över högtalarna eller ungarna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster