Carlsson högtalare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Carlsson högtalare

Inläggav Ranefjord » 2003-10-28 20:11

Som jag skrev på carlssonplanet.com....

Är Carlsson högtalarna världens bästa 'kompromiss / allroundare'? Än så länge tycker jag fortfarande det.

Medhåll? :))
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2003-10-28 20:17

Jag skall helt klart ge carlsson en stor chans vid tillfälle.

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2003-10-28 20:22

Jag har ju hört en heldel av Carlssons högtalare och visst är dom bra, och jag ska när tillfälle ges lysna på dom i bra miljö så dom får visa vad dom kan prestera till max. Men världens bästa... nja.

Användarvisningsbild
Tux

Inläggav Tux » 2003-10-28 23:18

Men Ranefjord,

Kom vi inte överens om att vi skulle "prata ner" carlsson lite så att inte alla andra vill ha burkarna och på så sätt få behålla dem för oss själva?.. :twisted:

/Tux
Redaktör @ Carlsson Illuminati
Klubbmästare AGV @ Hififorum.nu

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Användarvisningsbild
Erik_Johansson
"Långa Fabrorn"

Inläggav Erik_Johansson » 2003-10-29 00:07

Jag är beredd att hålla med Ranefjord såklart. De flesta låter bättre med viss musik, sämre med annan. Carlsson låter dock bra med allt (sålänge det är välinspelat).

Det man ju kan säga är att inget låter som Carlsson, vissa gillar det, vissa gör det inte. Själv tycker jag det är Carlssons presentation som är den mest korrekta jag hört hittills.

Men som den DIY:are man är så måste man ju lyckas bygga något bättre själv. :)

"Prata ner" Carlsson för att hålla nere begagnatpriserna? Nää inte jag som sitter på 8 par. 8O 8)

/Erik

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2003-10-29 08:46

Hmm, har ju i stort sett bara lyssnat på carlsson, men utan att denna tråd skall bli tråden för inbördes beundran, så tycker jag att det är svårt att hitta ngt som låter mindre burkigt. Speciellt i samma prisklass, de nytillverkade OA52.3 inräknade.

Jag håller med att det är mycket allsidiga vad gäller olika musikstilar, men jag tycker de ställer mycket krav på inspelningskvalitén, men det gör väl alla seriösa högtalare. :P

Dock tycker jag att de ganska svårplacerade. De ställer krav på rummet, vissa rum funkar inte alls med en del carlssonmodeller, men funkar för andra. Golvmodellerna funkar ju sådär om ngt finns mellan dem, som tex en tv.

Till sist måste jag hålla med i Tux´s resonemang: Carlsson är en DÅLIG högtalare så ge allesammans till mig så skall jag bespara allmänheten den svåra plågan! :twisted:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Maarten

Inläggav Maarten » 2003-10-29 09:49

Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson..... :lol:

Återgå till Generellt om hifi