Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Det är inga pikar, jag älskar industriell design och detta passar mig mycket bra i smaken![]()
kantigt, hårt och ordentligt ska det vara, jag gilalr verkligen överdelen på detta steg, helt klart topp betyg på det lilla jag sett av den
Okej, då ber jag om ursäkt då. Personligen förstår jag inte var du finner "design" någonstans, för min del ser det mer ut som en tillblivelse än design, men ögon är olika.
UrSv skrev:Jag tycker det verkar vara ett mycket kompetent slutsteg om de enda invändningarna som finns är skruvarnas placering och luftspringornas beskaffenhet.
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Vad är det för skillnad på stegen?
Jag vet absolut ingenting om dem...
RS2000 är väl ett steg längre när det gäller ultralåg dist.
Haakan_W skrev:jag blir riktigt sugen...när kommer resten av bilderna? jag tror nån sitter och tjuvhåller på dom
Morello skrev:Ja, det är ju mätningar vid väldigt låg effekt.![]()
Mätningen är representativ för signalnivåer upp till 20 V peak. Observera att detta gäller förstegsdelen, vilken är byggd runt diskret elektronik i klass A.
Det vore intressant att se mätning på Gamut och DP.
Morello skrev:Pitor, det finns ju inte någon dist-mätning på RS2000-effekltsteget redovisad. Man kan ju möjligtviws spekulera i att den blir lika bra eller bättre än Holo-steget, som distar runt 0,006% vid 10 kHz och 400 W.
Lazyworm skrev:Hej Piotr,
Jag har inte sett någon mätning på DP förstärkare, har du någon länk så man kan se hur dessa presterar?
Jag har hört många positiva omdömen om DP.
i skrev:OK, har någon i minne Brystons mätvärden ?
Lazyworm skrev:i skrev:OK, har någon i minne Brystons mätvärden ?
Det finns flera av deras slutsteg testade i Stereophile, här är toppmodellen, internbryggade monoblock ala BSST 28.
Dist vid 400W och 1kHz (ej 10kHz) ligger på ca 0.008%
http://stereophile.com/solidpoweramps/1 ... ndex4.html
Piotr skrev:Lazyworm skrev:Hej Piotr,
Jag har inte sett någon mätning på DP förstärkare, har du någon länk så man kan se hur dessa presterar?
Jag har hört många positiva omdömen om DP.
Nä jag har inte det och enligt ovan är mitt minne inte på topp..![]()
Tror att det var det bästa dom hade mätt upp på HF iaf. när dom testade nåt fett från DP.
/Peter
celef skrev:
men du kanske kommer ihåg vilket nummer det var, eller kanske vilket år, eller nåt annat i tidningen, ja vad som, eller kanske inte
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster