Pioneer 668/575 dödare ??

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2005-02-12 19:18

Morello skrev:Hoppas inte ditt passiva försteg driver 6-7 meter kabel med tillhörande shuntkapacitans. :wink:

Morello!

Betänk, det passiva försteget har en nätdel också... Vaddå passivt kan man undra?

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-02-12 19:27

RogerGustavsson skrev:Morello!

Betänk, det passiva försteget har en nätdel också... Vaddå passivt kan man undra?

Nätdelen kanske behövs för fjärrkontrollfunktionen, om sådan finns?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2005-02-13 11:55

Riktigt, så kan det förstås vara! Men har man då inte sparat på fel ställe?

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2005-02-14 13:49

Näe. Denvern är ingen 668:a dödare. Trevlig liten sak för kaffepengar men jag förstår inte allt fuzz !! 8O

Kanske är det någon som tjänat pengar på DIY tillbehören?? :roll:
Synd för jag gillar fynd och sånt som kan sätta delar av den uppblåsta hifimarknaden på plats.

Användarvisningsbild
rqu

Inläggav rqu » 2005-02-14 16:58

Det här blir bara bättre och bättre, eller dyrare och dyrare om man ska tro tråden där dyrt=bättre :lol: !
http://www2.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=36742&whichpage=16
I helgen provar kan min denver i en anläggning med Krell 450 monoblock..en kvarts miljon kostar sådana... Tror du det är kompetent att avgöra om denvern är bra??
Vi är ingen av oss duvungar inom hifi.. Vi alla spelar större saker med prislappar långt över 40000kr för högtalare i stort sätt... Mina skulle idag kosta så mycket att tillverka så dom inte knappt gick att sälja. Så dom är också i en divition långt över 40000kr högtalare...

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-02-15 03:41

Säger som i djungelboken..

Kom igen grabbar, det svänger ju.... :D :D :lol:

Så sluta pipa nu och köp er en denver och ha skoj.. Eller så sitter ni kvar på parkett och har skoj som idag.. För vi har stenkul...

Och att prova sakerna på grejor jag bara får se på bild ska bli jäkligt roligt... Ännu roligare om hans uppsättning för 150000 i cd får jobba.. Sorry det är numera ännu mer.. Det har kommit in en nordost wallhalla också.. dom kostar ju en del dom...

Så mina resonabla WBT som jag satt i samt en nätbrunn för 18 kr är ju lite "underkurs"..

Trodde ni gillade saker som detta helskarpt på denna sida.. Men lite att det inte står xxxxxx verkar va den slogan man hör här...

Hur som...
Roligt ni har skoj.. Samt att ni följer tråden... varför inte gå med i den nya klubben... ingen medlemsavgifft.. bara att man har en denver som man plockar med lite efter behag... om ni sen tycker en annan spelare är bättre. Så jobba lite mer så finns det skoj ändå med denvern.. Som sagt. tänk då vi ses för att göra upp...gud vilket garv....

Så va inte som en skock panelhönor nu.. Låt detta sjuka bli en gemensam grej över "forumsgränserna"...

Bryt lite is och ha skoj.. :lol:

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2005-02-15 08:26

Mayro, om du nu är så himla duktig som du försöker framhäva på bsäta säljsnack sätt: kan du inte börja med att beskriva hur dina högtalare, som är så bra enligt dig, har underhållits genom åren. Är t.ex. alla högtalarelement 100% okej ? Har du använt något för att underhålla gummikanterna på t.ex. baselementen, eller är det ens gummi ? kanske skumkanter som är torkade ?

Hur är ditt lyssningsrum akustikreglerat ? Bilder från uppställningen av högtalare och akustikåtgärder ? Innan dessa dyker upp är jag inte intresserad av att åka halva sverige för att ta ditt erbjudande om öppen dörr....

Sedan vore det bra om du beskrev HUR ni testar när ni testar öppet ? Kompenserar ni för olika utnivå och i så fall hur går ni tillväga för att verifiera just detta ? De skivor ni använder för utvärderingarna, var ni med vid inspelningen av dessa ? Har ni några som helst live referenser tillgängliga ?

Observera att jag inte kräver någon blindtest (ännu) men jag ser inget vettigt i det du försöker framhäva.

För övrigt så bör dina referenser alltså vara levande musik, inte prislappen på de komponenter du jämför med (agerar mera avkylande än något annat).
Best Regards
Bamsefar

Föregående

Återgå till Generellt om hifi