EmbracingSound

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Katt-natt

EmbracingSound

Inläggav Katt-natt » 2010-01-22 00:16

Var på en mässa idag och snubblade över dom här:
http://www.genevalab.se/
tyckte det verkade lite flummigt med det där "EmbracingSound"-konceptet.
Den vidriga mässmiljön lämpade sig inte för någon mer noggrann lyssning, eller att kunna ta in infon från de säljare som kastade sig över mig när jag närmade mig montern.
Har någon av Er någon erfarenhet av dessa grunkor? OM det här "embracingsound" fungerar, hur i så fall? och hur väl/dåligt?
Säljaren påstod att någon av modellerna använts som monitor i studios bland annat. Jag tvivlar.
Det är ingenting jag funderar på att införskaffa, men nyfiken är man ju av naturen.
EDD MJUGARE SBRÅG!

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Re: EmbracingSound

Inläggav paa » 2010-01-22 00:44

Katt-natt skrev:Säljaren påstod att någon av modellerna använts som monitor i studios bland annat. Jag tvivlar.

Embracing-konceptet, är det något som licensieras ut till olika tillverkare?
Här verkar det stå något liknande, i Andromeda-studion i alla fall, mitt framför Ralph:
http://www.andromeda.se/pressbilder/pre ... n-2004.jpg
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2010-01-22 08:47

De har ju funnits i flera år och har väl inte slagit igenom bland oss ljudentusiaster. Designen verkar de ha jobbat med. I början såg man "näsan" i all sin prakt.

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2010-01-22 09:37

jag hörde dom där högtalarna på svenssons i lammhult i förra veckan, tyckte dom lät mjukt och gosigt, kan vara trevliga att ha på ett kontor eller annat offentligt sammanhang
Bikinitider

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2010-01-22 10:56

RogerGustavsson skrev:De har ju funnits i flera år och har väl inte slagit igenom bland oss ljudentusiaster. Designen verkar de ha jobbat med. I början såg man "näsan" i all sin prakt.

Lyssnade på konceptet för några år sedan (typ 5) och vad som slog mig var den (då) dåliga spridningen. Det var en "skruvstädshögtalare", tom stolarna för provlyssning stod på rad framför högtalaren - på längden alltså, inte bredden.

Men det är rätt, ser faktiskt väldigt trevliga ut nu. Konceptet med en tv-bänk med inbyggda högtalare är riktigt snyggt och duger säkert för de allra flesta. Det borde låta mycket bättre än inbyggda högtalare i platt-tv.

/ B

Återgå till Teknikforum