Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Kanske slippapper 600 - 1200 och sist Autosol som verkar gå bra även på plast.
perstromgren skrev:phon skrev:paa skrev:Det går inte att putsa med aceton med hjälp an någon trasa eller torkpapper, då hugger det och kladdar fast, och blir etter värre.phon skrev:Fukta plasten med lite aceton, det kan fungera beroende på vad det är för plast. Smälter den så blir den blank, jag har använt knepet i andra sammanhang. Använd t.ex. en liten skruvmejsel och lägg på en droppe. Tops är nog inte en bra metod.
Ja, jag sa ju det, tops är inget bra sätt. Lägg på en droppe med en liten skruvmejsel och låt acetonet rinna ut av sig själv.
Tack för tips!
Men aceton låter litet läskigt...
perstromgren skrev: Tack för tips!
phon skrev:BTW, ta inte aceton med olja, det som din fru brukar ha hemma.
phon skrev:perstromgren skrev: Tack för tips!
Jo ... lite läskigt är det allt ......![]()
![]()
Man kan tillverka saker som smäller av det, eller saker som stökar till det i huvudet .....![]()
Men en lite droppe på plasten är nästan helt ofarligt. Luktar som nagellack. BTW, ta inte aceton med olja, det som din fru brukar ha hemma. Det skall vara aceton utan olja. Finns i små flaskor på närmaste ICA.
petersteindl skrev:Har du provat att rengöra dina LP-skivor med aceton? De blir renaDränk in en bommullstrasa med kemiskt ren aceton. Gnid bort all smuts från LP-skivan. Den blir synnerligen ren
man skulle nästan kunna säga renrakad.
phon skrev:Äh, jag brukar föra över mina vinylare med hjälp av laserkopiersvarv till aluminiumskivor, som jag sedan hårdeloxerar. De förvaras sedan i en behållare med aceton. Perfekt fettfri miljö, inga fingeravtryck.
Hårdeloxeringen ger ett brus i exakt motsatt fas mot originalbruset, det blir helt brusfritt.
Skivorna efterhärdas fastsatta under vingarna på en Airbus som flyger över nordpolen två gånger med 90 graders vinkel mellan gångerna, det ger bättre stereoseparation.
tanaris skrev:(PS: vilket är att föredra? Att skära ut lite ur bakersta dämpplattan så att filtret får plats eller att trycka fram hela paketet en bit?)
Kilkenny skrev:Fikarast i snickeriet???![]()
Kilkenny skrev:Fikarast i snickeriet???![]()
Användare som besöker denna kategori: Erik_Johansson, Majestic-12 [Bot] och 240 gäster