Almen skrev:Väljer = skall köpa: Absolut inte!
Väljer = skall lyssna på musik: Absolut inte!
Väljer = skall testa baskapaciteten hos en anläggning: Ja
Svaret på omröstningen blev Absolut inte!
Jag säger som Almen jag
Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Väljer = skall köpa: Absolut inte!
Väljer = skall lyssna på musik: Absolut inte!
Väljer = skall testa baskapaciteten hos en anläggning: Ja
Svaret på omröstningen blev Absolut inte!
subjektivisten skrev:Jag tror flera, iaf jag, tolkar det så eftersom trådskaparen har kört flera bastrådar på sistone.
subjektivisten skrev:Söker jag på Strmbrg och bas får jag 70 st inlägg. Söker jag på mellanregister får jag 9 st och 46 st på diskant.![]()
subjektivisten skrev:Söker jag på Strmbrg och bas får jag 70 st inlägg. Söker jag på mellanregister får jag 9 st och 46 st på diskant.![]()
Dr_Tinnitus skrev:Märkligt vad det verkar att inte vara "fiiiint" nog att gilla basig musik, så till den milda grad att man måste tydligt proklamera att man aaaalllllldrig köper musik för basens skull. Tja, så kanske det är för många, men jag undrar om alla verkligen är ärliga jag....
petersteindl skrev:Mycket bas och pling-pling och plipp-plopp är skojeller hur Shifts.
Bom-bom-bom-boooooooooooooooooooooooooooooooooom bom bom bom boooooooooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum
pling pling plopp plopp plingeli pling plop plop plopp pling pling plopp plopp pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiing plopp plopp påtisdag påtisdag påtisdag plopp plopp boooooooooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum
Ja, nånting sånt![]()
MvH![]()
Peter
Panelguy skrev:Jag har Magneplanarer och är således inte ute efter baskvantitet utan baskvalitet. Mycket bas var det jag eftersträvade i början av min HiFi-karriär när det var Infinity Column II, JBL, etc som gällde.
shifts skrev:Dr_Tinnitus skrev:Märkligt vad det verkar att inte vara "fiiiint" nog att gilla basig musik, så till den milda grad att man måste tydligt proklamera att man aaaalllllldrig köper musik för basens skull. Tja, så kanske det är för många, men jag undrar om alla verkligen är ärliga jag....
Å jag har massor med musik med rejält skjuts i botten. Och jag gillar det
massor, inget att skämmas för inte. Men det är väl inte riktigt för själva
basen som skivorna införskaffats, utan för något slags musikaliskt totalvärde
som hela skivan gett mig. Ibland blir det mycket bas på en skiva, det kan ju
råka vara så, men det var länge sedan jag sökte upp en skiva enkom för att
där finns bas på den.
Dr_Tinnitus skrev:Panelguy skrev:Jag har Magneplanarer och är således inte ute efter baskvantitet utan baskvalitet. Mycket bas var det jag eftersträvade i början av min HiFi-karriär när det var Infinity Column II, JBL, etc som gällde.
Du menar alltså att JBL och andra aldrig kan ha baskvalitet, bara baskvantitet?
Har du någon seriös grund för detta påstående, eller handlar det mest om religion och att vara finare än andra....?
Dr Tinnitus
Strmbrg skrev:Jag blev förvånad över svarsföredlningen på frågan om "Bas-nörderi".
Men, så kan det gå om man får svara anonymt.
Det kanske hade gått ungefär likadant om man skulle svara nymt?
Nu gäller frågan om du brukar prioritera musik som har ett "maffigt" basinnehåll.
Alltså om djup, god och mycken bas utgör ett viktigt skäl till vilken musik du föredrar att lyssna på.
Nu menar jag inte i första hand att välja en viss inspelning framför en annan av samma stycke, utan det handlar mer om musikstil, grupp etc.
Tack på förhand.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 35 gäster