Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Att komma <1% dist. totalt (hela kedjan). Även vid starka transienter. Tror jag är mycket dyrt och svårt.
jonasp skrev:Hotspur skrev:Låg dist, hur viktigt?
Svar: Helt oviktigt, tydligen! (Grundat på Morellos förfäran över HCA-2)
Tror du på detta själv, eller jävlas du bara?
Hotspur skrev:Låg dist, hur viktigt?
Har du fortförande inte förstått skillnaden på hifi och signalbearbetning?
Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Då kanske det är läge att starta ett Signalbearbetningsforum?
Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Titta in på något studio-forum och du hittar tusentals trådar om effektenheter etc.
Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Titta in på något studio-forum och du hittar tusentals trådar om effektenheter etc.
Jag är knappast intresserad men ni verkar ju vara en bunt som hamnat fel här...
Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Nejdå, men slutsteget du prisar passar onekligen in i kategorin "effektenheter". Kanske fungerar bra för att blåsa liv i en trist gitarr eller dylikt.
är inte alla här, även du Hotspur, insnöade i egna teorier om hur man når bästa resultatet, vad gäller hifi?Hotspur skrev:...ni är båda så insnöade i era egna teorier att ni inte kan ta något annat perspektiv.
Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Nejdå, men slutsteget du prisar passar onekligen in i kategorin "effektenheter". Kanske fungerar bra för att blåsa liv i en trist gitarr eller dylikt.
Jag får lika svårt att respektera dina kunskaper som Lindroosens (i tråden om dämpning), ni är båda så insnöade i era egna teorier att ni inte kan ta något annat perspektiv. Tänk att man skall behöva bemöta dessa "sanningar" gång efter annan och att det inte spelar någon roll vad man själv hör. Klubben växer...
Hotspur skrev:jonasp skrev:Hotspur skrev:Låg dist, hur viktigt?
Tror du på detta själv, eller jävlas du bara?
Vilken fråga, undrar vem det är som jävlas... Jo jag tror på det,
helt själv. Steget låter ju gudomligt bra men det hindrar inte
Morello att avfärda det pga hög dist (nåt han läst, inte hört), då
blir min slutsats att hög dist nog är bra. Hur enkelt som helst.
Nattlorden skrev::idea: Det är säkert korrelerat... om steg som låter bra visar sig ha hög dist och steg som låter tråkigt har låg dist... så borde ju en förstärkare ha så mycket dist som det bara går.![]()
![]()
Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Morello skrev:Hotspur skrev:Max_Headroom skrev:Birger skrev:Signalbearbetning låter ju mycket mer skoj än hifi.
Det ÄR det också!
Jag får lika svårt att respektera dina kunskaper som Lindroosens (i tråden om dämpning), ni är båda så insnöade i era egna teorier att ni inte kan ta något annat perspektiv. Tänk att man skall behöva bemöta dessa "sanningar" gång efter annan och att det inte spelar någon roll vad man själv hör. Klubben växer...
Jag tror det handlar om att du och jag har diamtralt olika syn på en musikanläggning. Jag vill höra vad som finns på fonogrammen och du vill höra fonogrammen samt, i förekommande fall, en svag färgning från apparaterna. Inte sant?
Det är säkert korrelerat... om steg som låter bra visar sig
ha hög dist och steg som låter tråkigt har låg dist... så borde
ju en förstärkare ha så mycket dist som det bara går.
Snälla Hotspur, blanda inte in mig i det här nu!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster