Moderator: Redaktörer

Fjonkalicious skrev:
I vilket fall, efter ett tag var man ju alltid rastlös och jag var yngst bland mina 3 syskon. Grannarna hade också tre barn något äldre än oss. Den äldsta sonen var intresserad av musik och framförallt av synthvärlden. Han klädde sig därefter också. Uppe på ovanvåningen hade han 3-4 olika analoga synthar. Med träsidor och svarta plåthöljen. Så när jag var rastlös så satte dom mig där. Åh, jag kunde sitta där i timmar... Det enda jag inte fick röra var den som hette v-o-l-u-m-e. Hehe, jorå, den pillade man lite på ibland också. Han hade nog en som var mer platt och en som mer liknade den poppop har som avatar. Kommer ihåg dåligt, det enda som har etsat sig kvar var den otroliga lycka för en liten grabb att pyssla med dom där tekniska prylarna. Kan tillägga att alla i min familj förutom jag var helt ointresserade av elektronisk teknologi och så är det än idag. Det var således alltid väldigt svårt att skaffa el-prylar, såsom dator osv. Därför var det ju julafton att sitta där och knappa![]()
poppop skrev:Jag har en underbar Korg MS10, den enda workstation man behöver för undergångsbas, percussion, melodi och oljud. Monofonisk med en oscillator. Årgång 1978.
http://www.youtube.com/watch?v=O3XGg8oDVQM
Hade tidigare en EMS VCS-3 hemma och lekte med under ett par år, ett riktigt analogt monster med tre oscillatorer, modulär utan snörväxel - istället använder man ett pin-board i en matris för att koppla mellan filter... och den har Attack-knapp! Jag tror att den faktiskt tillverkas fortfarande...
Denna Buchla fick jag äran att lära mig när jag gick kurs i elektroakustisk musik på EMS...
...och här är mitt senaste kap - en Stylophone!

teosig skrev:Någon månad senare eller nått så hörde jag Josh Wink-Higher state of consiusness (acid tweekin funkin remix) och mitt begär efter TB-303 blev inte bättre.
Herr_Sadist skrev: Roland Juno 106
poppop skrev:tycker Juno 106an legat still på 3500 - 4500 kr de senaste 20 åren!
Max_Headroom skrev:Herr_Sadist skrev: Roland Juno 106
Roland Juno 106 är en trevlig mojäng. Var nära att köpa en i höstan, men gillade inte priset.
poppop skrev: en analogsynt har själ!.
petersteindl skrev:Jag tycker Moog var fintDet fanns en skiva som hette Switched-On Bach för eoner år sedan
kanske åtskilliga miljarder år innan någon på faktiskt ens var född förrutom några gamla reliker stryker omkring i vassen
men jag har sett namnet moog i denna tråden, men frågan är om det är någon som hört skivan eller skivorna?
http://www.youtube.com/watch?v=OlIEKm7M-Mg
MvH
Peter
petersteindl skrev:Jag tycker Moog var fintDet fanns en skiva som hette Switched-On Bach för eoner år sedan
kanske åtskilliga miljarder år innan någon på faktiskt ens var född förrutom några gamla reliker stryker omkring i vassen
men jag har sett namnet moog i denna tråden, men frågan är om det är någon som hört skivan eller skivorna?
http://www.youtube.com/watch?v=OlIEKm7M-Mg
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster