Isidor skrev:Bamsefar,
Skulle du kunna beskriva de subjektiva skillnaderna i bildkvalitet mellan Quadro-kortet du provade och dess NVIDIA-kusiner? Lägre brusnivå, kanske, eller bättre skalning som ger en renare bild? Som CRT-användare är detta ganska intressant, tycker jag. För närvarande använder jag ett ATI 9700 Pro som jag är mycket nöjd med på alla sätt, men det är ju 1,5 år gammalt och därmed rena dinosaurien...![]()
Nu är det (dessvärre) inte min rigg, jag har ju inte ens CRT
Sedan finns ju MP modden till bl.a. ditt grafikkort, det tror jag ger minst lika bra bildkvalle
Skalning: Beror på vad du menar, jag använder inte den inbyggda utan ffdshow. Men du kanske syftar på något annat ?
Isidor skrev:En helt annan sak är att ingen tycks ha rekommenderat bra interna ljudkort. Varför inte? Det finns en hel del kort som håller audiofil toppklass från bl.a. Lynx och RME. För högst humana summor kan man också skaffa sig massor av välljud med produkter från Terratec, M-Audio, m.fl.
Om man skall plocka ut ljudet i analog form (och varför skall man det ?) så behövs givetvis ett bra ljudkort. T.ex. RME, Delta 410 eller liknande. Men om man bara skall se på film via DVD så räcker normalt sett (!) den digitala utgången på moderkortet till.