Moderator: Redaktörer
Skapara skrev:en avlång grej baktill (ser ut som en mick) är av på mitten.
Greengrass skrev:Vinylcalle skrev:Skänk den till mig.Så slipper den ligga och skräpa.
MvH Carl
Pax för den i så fall. Jag var först!
RogerGustavsson skrev:Tyckte det såg väldigt tomt ut inuti den där Marantzen. På bilden visas en 2225 men det är alltså en 4400, en fyrkanalsreceiver, som ligger i soparna?
Ragnwald skrev:Du ska nog inte koppla den till finhögtalarna, innan du vet vad för fel som döljer sig.
Det finns ett antal synnerligen kompetenta felsökare i Sverige och jag tycker den är värd att du tar kontakt med en av dem, för att få den i skick.
Blir du ändå inte nöjd, så PM:a mig.
StyX_-_-_ skrev:Provade du med högtalarna inkopplade i main speakers - rear?
Verkar saknas byglar för main speakers - front, så där lär det nog vara tyst.
ps. sällar mig till skaran som gärna ger den ett hem. ds.
Greengrass skrev:AlNiCo skrev:Den är väl inte speciellt värdefull? Jag har för mig att jag såg den gå för under 2000 kr på Tradera nyligen. Fast det kan ha varit en lägre modell i 44xx-serien, egentligen.
Under två "Kalle-Anka papperslappar" för en Marantz 4-kanalare i fungerande skick?![]()
Nja, det fanns förvisso en mindre Marantz 4-kanals modell på Tradera. Men den gick för imponerande 5.651:- helt nyligen:
http://www.tradera.com/MARANTZ-model-42 ... _105770181
Och då hade den även "ett tickande ljud", (en tidsinställd bomb månne?)
Så sitt nu lugnt i båten och klura ut vad en Marantz Model 4400 egentligen kan betinga på marknaden - då den fungerar. I annat fall kan man mycket väl få en bra slant för den som reservdelsmaskin. Vare sig man säljer hela klumpen på en gång, eller i delar till alla som saknar just dessa. Det kan bli en bra slant det också. Fast roligast vore det om du fick den att fungera igen och även behålla den för eget bruk och det högst personliga nöjet av att äga en åtråvärd vintage klassiker.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster