Moderator: Redaktörer
Skapara skrev:Kul med så mycket info och historik i tråden!!
En fundering jag har efter att kollat runt på lite bilder av 4400:an. En del verkar ha ett jättefint trächassi runt elektroniken medans andra ser mer ut som min, träfärgat aluminiumchassi.
Fanns det olika versioner av 4400:an eller har alla haft det där trächassit från början? Att det finns två olika färger på oscilloskopet vet jag, men om det även fanns olika utföranden på chassit så verkar det finnas många olika varianter av den? Min är daterad 1974 11 28.
Vinylcalle skrev:
Som Greengrass sagt så var träkabinett ett tillbehör. De kan ses säljas ibland men brukar vara väldigt dyra. Jag hade nog satsat på att tillverka en egen. Men först och främst fått den att funka.
MvH Carl
Skapara skrev:Vinylcalle skrev:
Som Greengrass sagt så var träkabinett ett tillbehör. De kan ses säljas ibland men brukar vara väldigt dyra. Jag hade nog satsat på att tillverka en egen. Men först och främst fått den att funka.
MvH Carl
Nu på måndag när jag är ledig blir det en heldag med Marantzen, ska försöka hitta något bra ställe där man kan lämna in den också. Förslag, någon?
Har en bekant som är en väldigt duktig möbelsnickare jag skulle kunna fråga honom om/när jag fått ordning på den. Har för mig att han tog medalj i yrkesolympiaden fören massa år sedan och att han också har vunnit SM i möbelsnickeri så det borde ju inte vara så svårt för honom.
Den blir ju betydligt snyggare med träkabinettet!
Det är nästan lite som att det hör till äldre apparater faktiskt, gammal apparat mycket trä. :)
Ragnwald skrev:Scrolla ner lite på denna sida, så finner man en guldgruva.
http://www.classic-audio.com/marantz/mindex.html
Ragnwald skrev:
Skapara, ring Gerhard Schubert i Stockholm. Kontakta honom på telefon:070-7307980.
Eller hör med Veteran Hifi 08-300846.
Skapara skrev: En del verkar ha ett jättefint trächassi runt elektroniken medans andra ser mer ut som min, träfärgat aluminiumchassi.
RogerGustavsson skrev:Skapara skrev: En del verkar ha ett jättefint trächassi runt elektroniken medans andra ser mer ut som min, träfärgat aluminiumchassi.
Fast det ska nog tilläggas att träkabinettet i de allra flesta fall var fanerad spånskiva... På min 2245 var det så.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster