Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:vill bara påpeka att vanligt vitt trälim inte är så smart att limma med.. det fäster inte speciellt bra på ändträ.
paa skrev:Om träet suger för mycket, som vid ändträ, kan man pensla lite utspätt vitlim först för att mätta virket lite och låta halvtorka innan man färdigliimmar.
Är det <0,5 mm? Är det <0,1mm? Var går gränsen?
paa skrev:Är det någon här som haft problem med att lådan spruckit i fogarna när ni bara limmat med vitlim, utan skruvar eller pluggar el.dyl?
NNord skrev:Hela mastodontaurorapropjektet är bara med limmet och inget annat !!
petersteindl skrev:1 Ångström borde väl anses vara god passform, eller?
Almen skrev:Finns ju en liten längdenhet som heter skäggsekund.
Som ljusår, fast i andra änden av skalan.
Lazyworm skrev:paa skrev:Är det någon här som haft problem med att lådan spruckit i fogarna när ni bara limmat med vitlim, utan skruvar eller pluggar el.dyl?
får du lite press på fogen när den torkar så kommer spånskivan gå sönder innan fogen i 9ggr av 10 skulle jag tro, jag har slagit sönder en jäkla massa lådor i mina dar och det brukar aldrig vara fogen som går sönder.
OBS! Detta är för Spånskivor, MDF är mycket hårdare så där går säkert fogen sönder först men det lär behövas en jäkla kraft för att lådan ska gå sönder.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster