Moderator: Redaktörer
Sladd skrev:Bättre hifiljud för mindre peng i en bioförstärkare än i en 2-kanalare...
Sladd skrev:Men milda makter....
![]()
Det kan man kalla vilseledande rådgivning.
3 mainstreammärken varav ett med mastodontiska kvalitetsproblem.
Ingen skillnad mellan transistoriserade stärkare(!)
Bättre hifiljud för mindre peng i en bioförstärkare än i en 2-kanalare...
Är det en policy från föreningen?
Eller är det dina egna åsikter?
mvh
,
Sladd skrev:Visst kan man hårddra det man skriver, även överdriva en smula för att vad man menar skall framgå klarare. jag skriver såklart som privatperson i första hand. Min butik har annat för sig än att bemöta denna typ av åsikter.
jag tolkade Knoppens inlägg som att man kan frångå olika märkens ljudliga fördelar och nackdelar och köpa det som är billigast eftersom skillnaden är försumbar. (pricerunner gäller, lägg ned hela hifibutiksverksamheten)
Man skulle heller inte lita på hifipressen.
Hembio låter bättre än 2-kanal i samma prisklass.
Dessa huvuddrag i rådgivningen finner jag anmärkningsvärda. Något "krig" har jag inte dragit igång.
mvh
,
Sladd skrev:Men milda makter....
![]()
Det kan man kalla vilseledande rådgivning.
3 mainstreammärken varav ett med mastodontiska kvalitetsproblem.
Ingen skillnad mellan transistoriserade stärkare(!)
Bättre hifiljud för mindre peng i en bioförstärkare än i en 2-kanalare...
Är det en policy från föreningen?
Eller är det dina egna åsikter?
mvh
,
"Ingen skillnad mellan transistoriserade stärkare(!)"
"Bättre hifiljud för mindre peng i en bioförstärkare än i en 2-kanalare..."
Johan_Lindroos skrev:Ifall begagnatvärdet på din gamla förstärkare är lägre än det kostar att laga den, så kan det ju vara läge att skaffa en ny. Eller så kan du se det på annat sätt också; att köpa en begagnad förstärkare av motsvarande årgång/kvalisort kostar säkerligen inte så många kronor.
Förstärkare du kan kolla efter som är prisvärda och "bra" förutom NAD kan vara t.ex.
* Harman/Kardon
* Denon
* Rotel
NAD är inte direkt kända för att tillverka "transparenta" förstärkare, fast i ärlighetens namn är det ganska små ljudförvrängningar generellt nuförtiden mellan olika förstärkare (med transistorer alltså).
Du kan även överväga en hembioförstärkare tycker jag. Man får större nätdel och fler egenskaper, och ofta liknande förstärkarkretslösning som motsvarande tvåkanalsförstärkare. Det är tack vare att de tillverkas i så stora serier så får man mer för pengarna, och ljudkvaliteten är inte sämre bara för att de innehåller surround etc., även om du kanske läst att det står annorlunda i HiFi-pressen.
Hotspur skrev:...men orkar knappt reagera på dylika dumheter längre...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster