boom skrev:Har det varit debatt om basen ???
Nej.
Moderator: Redaktörer
Densen skrev:Kul att du gillade det Flint.
Kom på en sak, mikrofonförstärkaren är en rörförstärkare och skall visst värmas upp i en timme innan användning om jag inte missminner mig kan det vara det skälet tro. Vem f...n har tid att vänta en timme.
Jag använder ett USB-ljudkort också, så jag vet ärligt talat inte vad som spökar.
brumel skrev:Kan va latency på ljudkortet. Man kan nog ställa in det på minimal latency. Kan va värt att kolla inställningarna för att eliminera processer i ljudkortet som sekar ljudet ut till miken.

Nusse skrev:
Tar mig friheten att lägga upp R1T's mätningar, eftersom jag inte orkar vänta på att han ska träna färdigt.![]()
Nu kan jag inte tillräckligt för att avgöra om Åkes är "bättre" än org, bara för att dippen är djupare, men men.
RogerGustavsson skrev:Det där verkar gå i rätt riktning! Synd bara att nya komponenter måste köpas in...
RogerGustavsson skrev:En minskning av spolens serieresistans ändrar väl lite på basavstämningen?
Stämmer verkligen värdet på spolen 0.8 mH/0.22 Ohm? En spole med 1.4mm tråd håller 0.26 Ohm. Har du en ännu större spolar?
Småpengar blir det verkligen inte. Nu kostar två spolar från HiFiKit 351 kr med frakt. Då handlar det heller inte om den stabila sorten som vi köpte från Larsen, där trådarna verkligen ligger still. Från Tyskland blir det lite billigare och då kan man få "bakade" spolar från Mundorf för ca 270 kr med frakt.
RogerGustavsson skrev:En minskning av spolens serieresistans ändrar väl lite på basavstämningen? Dessutom sjunker väl impedansen under ca 500 Hz där den redan är rätt låg? Annars tycker jag "tillskottet" verkar ligga bra till.
Stämmer verkligen värdet på spolen 0.8 mH/0.22 Ohm? En spole med 1.4mm tråd håller 0.26 Ohm. Har du ännu större spolar?
Småpengar blir det verkligen inte. Nu kostar två spolar från HiFiKit 351 kr med frakt. Då handlar det heller inte om den stabila sorten som vi köpte från Larsen, där trådarna verkligen ligger still. Från Tyskland blir det lite billigare och då kan man få "bakade" spolar från Mundorf för ca 300 kr med frakt.

Maarten skrev:Bra jobbat igen Åke!! (Synd bara på imp på den senare).
Skulle vara kul att se mätningar i lite andra riktningar.
(Naq, var tog du vägen? Kommentera om/när du har tid & lust)
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 21 gäster