Moderator: Redaktörer
Nej, handhavande.JanBanan skrev:Är vikten en prestandaparameter?
JanBanan skrev:Är vikten en prestandaparameter?
IngOehman skrev:Sammanfattning: Det är alltså ingen som vet vad de väger.
Vh, iö
Morello skrev:IngOehman skrev:Sammanfattning: Det är alltså ingen som vet vad de väger.
Vh, iö
Vikten är 48kg.
paa skrev:Morello skrev:IngOehman skrev:Sammanfattning: Det är alltså ingen som vet vad de väger.
Vh, iö
Vikten är 48kg.
Lite lättare än en klassisk cementsäck alltså.
kris10an skrev:hur stora trafos sitter i steget?
JTarnstrom skrev:Vad kostar det att skicka 48 kg med Bussgods?
Naqref skrev:IngOehman skrev:Naqref skrev:IngOehman skrev:Naqref skrev:Det är därför jag inte är förtjust i effektkuber - de ger sken av att säga något som inte är relevant. Det förstår man när man läser om alla som misstolkar effektkubens resultat.
Om man skall ogilla alla mätningar som någon misstolkar, så blir det
nog inga kvar alls.
Perfekt! Då är allt man kan göra är att bara lyssna på musik!
Mnjae... Det kunde man ju göra även förut.
Njae. Om det finns mätningar för tolkning och lyssningsmöjligheter så kan man göra båda sakerna men man behöver inte göra det.
Finns det inga mätningar så är det enda man kan göra är att lyssna. Man kan inte göra båda sakerna då. Typ.
Allt är ju ett entydigt logiskt begrepp som betyder just allt (100%).
Ragnwald skrev:Man undrar om handtagen håller att lyfta steget i?
Brukar inte så pass tunga steg ha handtag båda framtill och baktill?
Ergonomiskt innebär bara två handtag i ena änden, att man ska bära kring det med böjda armar och kanske bli tvungen att ställa ner det på fronten, när man vilar, eller när det är dax att ställa ner på plats.
För vem vill bära i andra änden?
Lazyworm skrev:Ragnwald skrev:Man undrar om handtagen håller att lyfta steget i?
Brukar inte så pass tunga steg ha handtag båda framtill och baktill?
Ergonomiskt innebär bara två handtag i ena änden, att man ska bära kring det med böjda armar och kanske bli tvungen att ställa ner det på fronten, när man vilar, eller när det är dax att ställa ner på plats.
För vem vill bära i andra änden?
Handtagen och infästningen av dito är väl dimensionerad för lasten och håller även om man lyfter förstärkaren i enbart det ena handtaget.
Nattlorden skrev:Det är väl sällan handtagen i sig går sönder (snortunna i plast undanräknat), det är väl oftare det går sönder i infästningen?
Lazyworm skrev:JTarnstrom skrev:Vad kostar det att skicka 48 kg med Bussgods?
Förstärkarna ska med fördel helst ej skickas med bussgods, jag hade lite otur med bussgods när jag skickade en mätutrustning med dom för några år sen.
Sen är min varmaste rekomendation att man lyssnar på förstärkarna innan man köper, då får man ju dessutom en social kväll med mig och Gustaf på köpet.
boom skrev:Lazyworm skrev:JTarnstrom skrev:Vad kostar det att skicka 48 kg med Bussgods?
Förstärkarna ska med fördel helst ej skickas med bussgods, jag hade lite otur med bussgods när jag skickade en mätutrustning med dom för några år sen.
Sen är min varmaste rekomendation att man lyssnar på förstärkarna innan man köper, då får man ju dessutom en social kväll med mig och Gustaf på köpet.
Vad blir pris lappen på slutsteget om man hoppar den sociala biten.
KarlXII skrev:boom skrev:Lazyworm skrev:JTarnstrom skrev:Vad kostar det att skicka 48 kg med Bussgods?
Vad blir pris lappen på slutsteget om man hoppar den sociala biten.
Sura och osociala gotlänningar borde få betala exportpris av flera skäl.
Callisto skrev:Morello skrev:kris10an skrev:hur stora trafos sitter i steget?
Det är två transformatorer om 1200VA.
Vad hostar steget ur sig effektmässigt (kontinuerligt) vid 1 och 2 ohm?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster