Förstår att det säkert finns en massa trådar som behandlar detta, men kan inte hitta den information jag söker.

Tack på förhand!
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Ultervassarn skrev:Jag tänker byta skumkanter på ett par SC165-II och undrar var det är lämpligast att köpa dessa.
Förstår att det säkert finns en massa trådar som behandlar detta, men kan inte hitta den information jag söker.![]()
Tack på förhand!
grafpro skrev:Har sett mycket fantasifulla priser på dessa skumkanter (thokos priser kanske är helt rimliga, jag vet inte), jag köper från www.speakerworks.com i USA. De kommer snabbt i ett kuvert, med lim, penslar och allt och kostar under hundralappen styck inklusive frakt om man köper några stycken.
Men VARNING! Det är inte så lätt som man kan tro att byta kanterna. Det är ett pilligt precisionsjobb och lätt att förstöra elementen definitivt. Smutsigt är det också, de gamla kanterna är omåttligt klibbiga och kletet fastnar på bordet, på golvet, på fingrarna, på tangentbordet...
Renobo skrev:Jag har kantat sex element och tycket att det var "skitlättt". Men kanske det blev fel ändå...vad vet jag? Fyra av dem har jag gjort med kanter från slaktade Fynda slavbasar ca:40.- paret. Det går att få bort allt papper om man jobbar lite. Det sista paret var till en BeoVox 3702.
/Krister
grafpro skrev:Har sett mycket fantasifulla priser på dessa skumkanter (thokos priser kanske är helt rimliga, jag vet inte), jag köper från www.speakerworks.com i USA. De kommer snabbt i ett kuvert, med lim, penslar och allt och kostar under hundralappen styck inklusive frakt om man köper några stycken.
Men VARNING! Det är inte så lätt som man kan tro att byta kanterna. Det är ett pilligt precisionsjobb och lätt att förstöra elementen definitivt. Smutsigt är det också, de gamla kanterna är omåttligt klibbiga och kletet fastnar på bordet, på golvet, på fingrarna, på tangentbordet...
MP skrev:Någonstans i närheten av 10-20 kr styck vore rimligt till kund.
Där ligger priset också om man hittar rätt leverantör ink. frakt, tyvärr måste man söka sig utomlands.
Bojkotta det Svenska kantoligopolet! Låt dem konka.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster