Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Nu var det ju länge sedan jag tillverkade några förstärkare, men
ändå har jag ju då och då räknat på vad delar i aluminium och
järnplåt med en massa olika ytbehandlingar kostar, liksom trafo-
sar och alla andra komponenter, och om min intuitiva ryggmärgs-
beräkning inte bedrar mig så får man vara en bra duktig inköpare
för att ens få ihop delarna för 30 000:-, och sen skall man ju få
ihop dem också, och testa och trimma...
kris10an skrev:IngOehman skrev:Nu var det ju länge sedan jag tillverkade några förstärkare, men
ändå har jag ju då och då räknat på vad delar i aluminium och
järnplåt med en massa olika ytbehandlingar kostar, liksom trafo-
sar och alla andra komponenter, och om min intuitiva ryggmärgs-
beräkning inte bedrar mig så får man vara en bra duktig inköpare
för att ens få ihop delarna för 30 000:-, och sen skall man ju få
ihop dem också, och testa och trimma...
Nuförtiden kan man väl köpa färdiga måttbeställda lådor från Kina, färdigtryckta kretskort osv, rätt billigt, säg 20 st. Tittar man på byggkvalitén på vissa Kinesförstärkare häpnar man ju över hur mycket man får för pengarna.
Callisto skrev:Jag har inte sett några mätvärden vid 8,4,2,1 ohm, kontinuerlig effekt än?
Är det intressanta värden så köper jag ett.
MeaCulpa skrev:Callisto skrev:Jag har inte sett några mätvärden vid 8,4,2,1 ohm, kontinuerlig effekt än?
En fyrkantsvåg av något slag vore fint också (inte för att jag förstår ett smack av det men jag gillar bilderna och har gisstimerat mig till att ju Fyrkantigare desto bättre) för att avsluta mät sejouren så ska steget användas för att svetsa 10mm tjockt rostfritt (904L) "på pinne". Steg som inte kan användas som svetsar är klart underdimensionerade.
petersteindl skrev:MeaCulpa skrev:Callisto skrev:Jag har inte sett några mätvärden vid 8,4,2,1 ohm, kontinuerlig effekt än?
En fyrkantsvåg av något slag vore fint också (inte för att jag förstår ett smack av det men jag gillar bilderna och har gisstimerat mig till att ju Fyrkantigare desto bättre) för att avsluta mät sejouren så ska steget användas för att svetsa 10mm tjockt rostfritt (904L) "på pinne". Steg som inte kan användas som svetsar är klart underdimensionerade.
Aha, kan den svetsa stålplåt så svetsar den inte öronen. Är det korrekt uppfattat![]()
MvH
Peter
IngOehman skrev:Jag kan inte utesluta att det kan vara ett av världens sämsta.
.
kris10an skrev:Nuförtiden kan man väl köpa färdiga måttbeställda lådor från Kina, färdigtryckta kretskort osv, rätt billigt, säg 20 st. Tittar man på byggkvalitén på vissa Kinesförstärkare häpnar man ju över hur mycket man får för pengarna.
Tengil skrev:-Martin- skrev:He, he... Är du också en som tror att inte Ino har bra marginaler?
Hehehehehehe, vad har inoaudio för marginaler dådu som är insatt.
Tengil skrev:-Martin- skrev:. Som vilken annan näringsidkare som helst vill man ju tjäna pengar på sina grejer.
Det får vi hoppas att han gör.
Morello skrev:IngOehman skrev:Jag kan inte utesluta att det kan vara ett av världens sämsta.
.
Jodå, mot bakgrund av vad du känner till om RS2000 och vad du känner till om andra maskiner på marknaden kan du utan vidare sluta dig till att RS2000 är långt från världens sämsta slusteg.
MagnusÖstberg skrev:Alla ekonomiska övningar eller gissningar på kalkylerat värde av insatta arbetstimmar eller materialkostnader är just spekulationer som inte kommenterats eller bekräftats av konstruktörerna.
IngOehman skrev:Sluta trigga på negativ flank.
kris10an skrev:Jag noterade att det sitter dubbla par högtalarterminaler på höger resp vänster kanal. Är inte det onödigt (fördyrande)? Bi-wiring är det väl ändå ingen som kör med?
Det är cool. Det var ju en kommentar till:IngOehman skrev:Missförstå mig inte - jag håller ju med dig om att den nog kommer att kosta någonstans under 60 000:-, men det
tror jag alla andra gör också.
Vh, iö
woland skrev:Hur är detta möjligt? Bara 30.000:- för ett slutsteg av sådan kaliber.Jag kan tänka mig att det priset behöver justeras upp en hel.
Det var dock rejält under vad jag hade trott. Nu kommer inte att sakna köpare, den saken är klar. Jag är personlig intresserad. Lycka till.
Mvh
kris10an skrev:Jag noterade att det sitter dubbla par högtalarterminaler på höger resp vänster kanal. Är inte det onödigt (fördyrande)? Bi-wiring är det väl ändå ingen som kör med?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] och 20 gäster