Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Har du någon last, dvs går det någon ström? Har du ingen last har du samma spänning på andra sidan motståndet.
Du ska ha ett spänningsfall som ser ut som U = R * I (R= motståndet, I = strömmen genom detsamma och U = spänningsfallet).
soundbrigade skrev:Det är ju det vi alltid sagt, papperskondingar är skit ....
Fjonkalicious skrev:Så stilig lådan var! Grattis!
Dock är jag inte så förtjust i synliga ringtrafos, skall du inte göra en lådda te den?Smaken är som baken
soundbrigade skrev:Äsch var inte sån.
Jag grubblar bara var man fixar en snygg kåpa. Fick trafar till den där Luxman-historien och gladdes åt att det följde med blanka bell-ends till trafarna. Däremot är hålen i de plåtarna lite skarpa så jag får fodra kablarna som ska ut därigenom.
Gastone skrev:soundbrigade skrev:Äsch var inte sån.
Jag grubblar bara var man fixar en snygg kåpa. Fick trafar till den där Luxman-historien och gladdes åt att det följde med blanka bell-ends till trafarna. Däremot är hålen i de plåtarna lite skarpa så jag får fodra kablarna som ska ut därigenom.
Borra större hål, och tryck dit en gummibussning...
Funderar på strängsprutad aluminium-profil, i fyrkant...sågas till lämplig höjd, fixa ett "lock" i Ek, och vips en snygg kåpa till fula ringkärnor.
slockna skrev:Gastone skrev:Funderar på strängsprutad aluminium-profil, i fyrkant...sågas till lämplig höjd, fixa ett "lock" i Ek, och vips en snygg kåpa till fula ringkärnor.
runda plåtburkar kan man hitta lite varstans.
... eller så kan du leta hos någon som säljer customdelar till mc eller bil, de borde ju ha kromade olje- eller luftfilterkåpor för blygsamma penningar.
lfm skrev:Jag körde modden med Sanyo oscons-kondingar men inget rörsteg efter ännu.
Resultat: Helt sanslöst bra och min 20 år gamla DAC har äntligen sin ersättare.
Kommer med liten tråd när lådan är helt klar med paneler.
Gastone skrev:Vilken skillnad blev det i ljudet då med Lukaz modd, tycker du ?
Jag har varit inne på det själv men tycker att kortet med den befintliga populationen låter bra...
soundbrigade skrev:TREDJETONSDISTORTION .....Hör herrn illa?!
Gastone skrev:Refererar till ovanstående talare...
PIO, Papperskondingar är bra, vid genomslag självläker de sig (som en automatsäkring) och fungerar vidare. Med oljan tål de högre spänning MEN eftersom man inte kan sintra papperskondingar (värmebehandla dem) får du en kondensatorlinda med luft mellan varven. I värre fall pressar man ihop lindan och då får du ÄNNU MER luft. Dessa luftspalter (nu är det olja där iofs) gör att kondenstaorn mekaniskt vibrerar när det körs växelstrm genom den. Dessa vibrationer ger upphov till KLIRR!!! Alltså du påför din ljudsignal massa otrevlig och alldeles onödig distortion.
lfm skrev:Då går PIO bort helt. Varför jagar man dessa kondingar då undrar man?
Svindyrt och inför nya udda övertoner????????????
Hörde jag HYPE någonstans ekande....
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 25 gäster