Hej!
Det låter bra att du har ev. numret, dock ingen panik, tag god tid för o finna den!
Bygget är väldigt likt LTS-3v-f1, förutom att mitt bygge är en 2-vägs högtalare med 8" bas och 1" diskant.
EDit: Hoppas det är ok att jag länkade till LTS hemsida..
8" basen har en korg som är lite fyrkantig, det är ett MGR element från ljudia.
Färgen på lådan är annars ljus-blå/grå, blev aldrig lackade utan det är bara grundfärgen, o den har dom ännu idag för faktum är att jag gilllade den ljusa, svala o matta nyanasen i "färgen"!
Har nånstans brevet från Bertil Hellsten där han gett en kommentar om mina högtalare, tyvärr befinner jag mig på annan ort ett bra tag till, men ska ta o leta rätt o berätta vad som stog i det när jag besöker mitt hem.
Lite kort kan sägas att det var 53 deltagare i tävlingen och enligt Bertil tillhörde mina högtalare absolut den bättre fjärdedelen, vilket jag anser vara ett mycket bra betyg med tanke på att jag använde långt ifrån lika dyra element som t.ex vinnaren som för övrigt också, vill jag minnas, var en 2-vägare med danska premium element
Jag kallade mitt bygge lite på skoj för "Tusenlappen" eftersom
allt material hamnade på ca 1000-1100 kronor på den tiden, verkligen budget bygge.
Volymen på lådorna är närmare 70 liter och väger ca 21 kg styck.
mvh Michael