Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:Är det nån av er hjärnor där ute som har något smart att säga om denna tingest? Bra DAC'ar? Bra komponenter? Några fel (vilket ju eg är viktigare än vad som är bra)!??
Och bättre blir affären lite beroende på vad man ger i inköp.Hotspur skrev:EA: Kan du ta värdeminskningen (som lär bli katastrofal) så är det säkert ett bra val...
Eller har jag hittat en beggad...rhenrics skrev:EngelholmAudio skrev:Och bättre blir affären lite beroende på vad man ger i inköp.
Betalar du återförsäljarpris?
Gondulen har helt enkelt inte imponerat på mig. Tycke och smak kommer ju in här och det smakar inte riktigt rätt, för mig.rhenrics skrev:EngelholmAudio skrev:Men i övrigt tror du det är en OK maskin eller?
Köp svenskt enligt förslag ovan!
Hej,Johan_Lindroos skrev:Pär, jag tycker att Musen har för få ingångar. Därför kan det ju vara mer användbart med ett separat försteg, som då även kan ha balanserade utgångar. Volymkretsen i Musen verkar vara uppbyggd med några integrerade krestar. Även om de förmodas vara bra, så är det ju teoretiskt möjligt att ett separat försteg har ännu bättre prestanda. Vill man ha allt i en låda finns ju även Bladelius att överväga som har fler ingångar och (läskigt!) bioljudsdekodrar(!).
EngelholmAudio skrev: Gondulen har helt enkelt inte imponerat på mig. Tycke och smak kommer ju in här och det smakar inte riktigt rätt, för mig.
rhenrics skrev:Enligt Sladd så är det ju världens bästa multimaskin.
Jag tycker du agerar konstigt nu. Det är inget ovanligt att en tillverkare/säljare/konstruktör framhäver just sin modell eller sitt märke.rhenrics skrev:EngelholmAudio skrev: Gondulen har helt enkelt inte imponerat på mig. Tycke och smak kommer ju in här och det smakar inte riktigt rätt, för mig.
Det var konstigt. Enligt Sladd så är det ju världens bästa multimaskin. Vad är det som inte smakar rätt?
Till detta kommer ett vettigt försteg med ballade utgångar
EngelholmAudio skrev:
Bamsefar: tack för nyttig input. Med t.ex. 668'an hamnar vi på 7 lök. Till detta kommer ett vettigt försteg med ballade utgångar. Ett LS16 vore smaskens men kostar bortåt 40' om jag inte minns fel. Därför är jag sugen på en kombination där jag når långt direkt men ändå har möjlighet att bygga ut framöver.
Jag uppfattade din frågeställning som en personlig vendetta mot Sladd. Jag kan ha uppfattat dig fel...men läs ditt inlägg en gång till och ha i baktanke dina många kritiska inlägg ang Bladelius/Sladd. Jag kanske var för hastig.rhenrics skrev:EngelholmAudio skrev:Vart vill du komma, rhenrics?
Öhhh...jag undrade bara vad det är du inte gillar med Gondulen... var det en svår fråga?
EngelholmAudio skrev:Bamsefar: tack för nyttig input. Med t.ex. 668'an hamnar vi på 7 lök. Till detta kommer ett vettigt försteg med ballade utgångar. Ett LS16 vore smaskens men kostar bortåt 40' om jag inte minns fel. Därför är jag sugen på en kombination där jag når långt direkt men ändå har möjlighet att bygga ut framöver.
EngelholmAudio skrev:Jag uppfattade din frågeställning som en personlig vendetta mot Sladd.
EngelholmAudio skrev:Jag kan ha uppfattat dig fel...men läs ditt inlägg en gång till och ha i baktanke dina många kritiska inlägg ang Bladelius/Sladd. Jag kanske var för hastig.
EngelholmAudio skrev:Vid en lyssningssession så funkade S1'an bättre i jämförelse mot en Gondul 3. I mina öron. I den anläggningen. I det rummet.
Visst - en provlyssning hemma kunde säkert rätta till lite frågetecken. Men ibland är man bara inte sugen. Som Saab och Volvo! Det ena är bra, det andra är fyrkantigt och tråkigt.
Som jag föreslog - jag kan ha missuppfattat och dragit fel slutsats.rhenrics skrev:EngelholmAudio skrev:Jag uppfattade din frågeställning som en personlig vendetta mot Sladd.
Snälla nån. Är det barn eller vuxna på detta forum? Har jag något emot Sladd så tar jag det med honom och inte med dig, precis som jag alltid gjort tidigare.EngelholmAudio skrev:Jag kan ha uppfattat dig fel...men läs ditt inlägg en gång till och ha i baktanke dina många kritiska inlägg ang Bladelius/Sladd. Jag kanske var för hastig.
Jag behöver inte läsa mitt egna inlägg igen, och allra minst ha något i baktanke medan jag gör det. De "många" kritiska inlägg jag gjort mot Sladd rörde en och samma sak. Detta har inget med den saken att göra. Som du säkert minns så rörde aldrig kritiken Bladelius eller deras maskiner, så hur du drar dina slutsatser är för mig ett stort mysterium![]()
Då utläser vi tydligen olika och oftast felaktiga saker från varandras inlägg. Jag har inte hävdat att jag gjort nån djuplodande test av Gondulen. Jag har helt enkelt inte fått ett sug efter den efter det test som gjordes här nere.EngelholmAudio skrev:Vid en lyssningssession så funkade S1'an bättre i jämförelse mot en Gondul 3. I mina öron. I den anläggningen. I det rummet.
Visst - en provlyssning hemma kunde säkert rätta till lite frågetecken. Men ibland är man bara inte sugen. Som Saab och Volvo! Det ena är bra, det andra är fyrkantigt och tråkigt.
Om du är ute efter maskiner i 20-30-40-? -tusenkronorsklassen tycker man kanske att du skulle anstränga dig lite mer vid utvärderingen av tänkbara maskiner? Om det å andra sidan bara är så att du tycker Gondul är för dyr så är det väl bättre att säga det direkt istället för att låta påskina att det skulle vara en dålig maskin, vilket det är lätt att (miss-)förstå dig som att du tycker.
Hur bra skulle en 668:a bli med Lc audios klocka och analogdel (balanserad utgång) tror ni.
Callisto skrev:Hur bra skulle en 668:a bli med Lc audios klocka och analogdel (balanserad utgång) tror ni.
Vad skulle det konkurrera med?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster