Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Ska vi se vem som lyckas sämst?
1987 skrev:Lite intressant är det väl att denna tråd "Hur dåliga förstärkare finns det" är mer än dubbelt så stor som tråden "Hur bra förstärkare finns det"
Flint skrev:Facit till mitt OT-tilltag.
Oljud 1 är orginalfilen "före" och oljud 2 alltså "efter" den bedrövligt dåliga rörpytsen vilket tydligen var ganska lätt att pricka in.
Oljud 1.
Oljud 2.
Sen mickinspelningen. Där är oljud 3 inspelad med rörsteget som drivkälla och alltså oljud 4 med ett transistorsteg. Tydligen lättare att ta fel där, hrm...![]()
Oljud 3. Mickinspelning.
Oljud 4. Mickinspelning.
1987 skrev:Lite intressant är det väl att denna tråd "Hur dåliga förstärkare finns det" är mer än dubbelt så stor som tråden "Hur bra förstärkare finns det"
Nefilim skrev:1987 skrev:Lite intressant är det väl att denna tråd "Hur dåliga förstärkare finns det" är mer än dubbelt så stor som tråden "Hur bra förstärkare finns det"
Då finns det alltså dubbelt så många dåliga förstärkare.
Flint skrev:Naqref skrev:Jag tycker att det finns alldeles för många bra förstärkare idag så jag ska ta mig an uppgiften att göra ett av de sämsta!
Rätt inställning men du kan nog inte klå mig där. Ska vi se vem som lyckas sämst?
Objektivisten skrev:Almen skrev:Kul initiativ!
Jag upplevde att 1 och 3 var de som hade mest djupbas, vilket kanske var konstigt eftersom det var rörfärgning i ena fallet och transistor i andra.
Mycket märkligt, hade mest bas i 2 och 4. Har du kollat dina grejer på sistone?
MagnusÖstberg skrev:Eftersom det skall tävlas i att bygga dåliga förstärkare så anser jag mig lämpad att delta.
Jag ämnar bygga två slutsteg (om det kvalificerar) med antingen 4 kanaler eller 8 kanaler per steg beroende vad som lyckas bli sämst.
Tyvärr känner jag bara goda konstruktörer varför min målsättning är svårnådd, men min plan är att komplettera med riktigt dåliga lödningar.
Då skulle det nog inte ens kvalificera sig som en förstärkareLaila skrev:Varför inte stå för konstruktions"arbetet" själv ?
MagnusÖstberg skrev:Då skulle det nog inte ens kvalificera sig som en förstärkareLaila skrev:Varför inte stå för konstruktions"arbetet" själv ?
MagnusÖstberg skrev:Då skulle det nog inte ens kvalificera sig som en förstärkareLaila skrev:Varför inte stå för konstruktions"arbetet" själv ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster