Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Om det var Vertigo som släppte skivan -85 är katalognumret "824 499-2"
enligt Discogs. Där finns just nu tre exemplar till salu (begagnade):
http://www.discogs.com/Dire-Straits-Bro ... ase/768493
shifts skrev:Läste detta på sidan nu:
"This is the original 1985 CD album (Mastered By John Dent)
and not the remastered 1996 re-release (Mastered By Bob Ludwig).
They have the same catalogue number."
Så det jag skrev om katalognumret kan du helt strunta i.
JonasY skrev:Köpte min på Ebay! Grymt mycket lägre utnivå än på den remastrade. Vet inte om det är någon enorm skillnad i ljudkvalitet dock.
PekkaJohansson skrev:Skillnaden är stor!

Nattlorden skrev:Fast originalet kräver en hel del mer av anläggningen för att inte låta platt, har hört ganska kompetenta anläggningar som inte kunnat göra den rättvisa.
bajenleker skrev://Gav bort mina "gamla" Dire Straits skivor när de första remastrade kom. Visste inte bättre då... .//
Jo det gjorde du, ju mindre Dire Straits desto bättre!

Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Fast originalet kräver en hel del mer av anläggningen för att inte låta platt, har hört ganska kompetenta anläggningar som inte kunnat göra den rättvisa.
Låter det platt är inte anläggningen kompetent.
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Fast originalet kräver en hel del mer av anläggningen för att inte låta platt, har hört ganska kompetenta anläggningar som inte kunnat göra den rättvisa.
Låter det platt är inte anläggningen kompetent.
/ B
Bill50x skrev:Svante skrev:Bill50x skrev:Låter det platt är inte anläggningen kompetent.
Joo... Skivan är ju referensen, och den är ju platt.
Nej, skivan är inte referensen.
MorganM skrev:Letar efter dire straits skiva Brothers in arms från -86,någon som vet var den finns att köpa ny,eller har den utgåvan försvunnit?.
Köpte den på cdon,där det står i fakta-rutan att det är releasedutum
85-02-13,tyvärr fick jag den remastrade skivan från -96.
Någon som har katalognummret på skivan från -86?.
Almen skrev:Bill50x skrev:Svante skrev:Bill50x skrev:Låter det platt är inte anläggningen kompetent.
Joo... Skivan är ju referensen, och den är ju platt.
Nej, skivan är inte referensen.
Precis, det är ju innehållet på skivan som är referensen. Och vad har det för dimension?
MorganM skrev:MorganM skrev:Letar efter dire straits skiva Brothers in arms från -86,någon som vet var den finns att köpa ny,eller har den utgåvan försvunnit?.
Köpte den på cdon,där det står i fakta-rutan att det är releasedutum
85-02-13,tyvärr fick jag den remastrade skivan från -96.
Någon som har katalognummret på skivan från -86?.
Fått tag i skivan från -85.
Första gången jag vridit upp sc 9 an till klockan 12.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster