Robyn mastrar i bilen

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2010-03-12 17:32

Jag är glad att jag inte gillar Robin.
Mundus Vult Decipi

dimitri

Inläggav dimitri » 2010-03-12 17:36

i skrev:Jag är glad att jag inte gillar Robin.

och Robyn då?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2010-03-12 17:37

dimitri skrev:

och Robyn då?

Hon är nog lika glad hon (*skrattar hela vägen till banken*) :D

/ B

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2010-03-12 17:49

Jag gillar Robyn :) Framförallt då hon slog igenom var hon en frisk fläkt och vågade vara sångartist utan att anspela på det sexuella. Idag har jag inte hängt med i utvecklingen, så jag vet inte hur det är med den saken.

Jag har inga som helst synpunkter var saker mastras någonstans. Det må vara i bilen eller i studio eller utomhus, huvudsaken är att resultatet är exakt såsom jag vill ha det 8) Lite Henry över det hela :)

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-03-12 17:56

Jag gillar också Robyn, på alla sätt och vis. :P Hon var grym på Way Out West i somras.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2010-03-12 17:57

dimitri skrev:

och Robyn då?

Nu ska du inte vara så'n!
Mundus Vult Decipi

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2010-03-12 20:03

_Fredrik_ skrev:Jag är god vän till "producenten", han jobbar alltid med (förutom i bilen då) NS-10 :D Jag tycker hans grejer låter grymt.

Det är väl inget konstigt att lyssna i en annan miljö, som i en bil? Lite tveksam till att dra i spakarna där iof.

Be han att han lyssnar på den i en riktig bil som är byggd från grunden så kommer han att få en smärre chock av hur dåligt ljudet i en prius är.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-03-12 20:19

philip skrev:Varför kan ni inte respektera andras uttryck, vad ger er den rätten?

Käkat taggtråd? :)

Varför får de inte tycka att det är skit, vad ger dig rätt att dissa deras åsikter? ;)

Personligen diggar jag Robyn stenhårt - hon är riktigt jäkla grym live! Går sin egen väg och får hon inte som hon vill drar hon igång ett eget bolag. Stentuff!

Almen skrev:Jag gillar också Robyn, på alla sätt och vis. :P Hon var grym på Way Out West i somras.
Hon var värd hela biljettpriset till Roskilde själv.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2010-03-12 20:25

philip skrev:haha, ni är söta, så har ni äntligen fått lite verklighet att ta ställning till :D

Det är ändå en proffsigare miljö än många andra.

och vet ni vad, jag tror inte Robyn bryr sig om vad ni tycker, hon verkade glad över att det lät bra på klubbar och i bilen.

Varför kan ni inte respektera andras uttryck, vad ger er den rätten?

Jodå, visst kan vi respektera "andras uttryck", om du respekterar oss som tycker att möket är skräp.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2010-03-12 20:54

philip skrev:Varför kan ni inte respektera andras uttryck, vad ger er den rätten?

Rätten som kund! Jag, som betalade kund, vägrar betala för sådan oproffsig produkt vilket i slutändan ger DIG och alla andra mindre pengar.
Finns det ingen som helst stake i dagens producenter/masterare? :?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-03-12 21:00

Det är så man baxnar. Tum man inte fallit offer för tankarna om transparens. 8) Det är sannerligen något bra att ha skivan som referens. :lol:

Totalt sjukt att man kan hålla på så här och få kalla sig proffs? Ser ingent proffsigt allt i hennes betende. Men titta på made in sweden någon gång och se vilka pellejönsleksaker de har. Att der låter överhuvudtaget är ett under.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2010-03-12 21:02

subjektivisten skrev:

Rätten som kund! Jag, som betalade kund, vägrar betala för sådan oproffsig produkt vilket i slutändan ger DIG och alla andra mindre pengar. Finns det ingen som helst stake i dagens producenter/masterare? :?

Helv¤te subben. Jag trodde inte att jag nån gång skulle få hålla med dig men här gör jag det fullt ut.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Re: Robyn mastrar i bilen

Inläggav _Fredrik_ » 2010-03-12 21:11

housemicke skrev:men för att hålla oss till ämnet så så sköter jag kin runkning i danmark.
:D
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2010-03-12 21:20

Fy fan vad upprörande att ta ställning till hur det låter om en mix i en pissig bilstereo, särskilt då många lyssnar i just en pissig bilstereo. Fy fan vad lack man blir, särskilt när Robyn gått ut offentligt och sagt att hon enbart riktar till till folk med ino-högtalare och folk med lite sämre underlivshygien.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2010-03-12 21:26

Jag hade ingen aning om att jag hörde till målgruppen. Intressant!
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2010-03-12 21:28

JTarnstrom skrev:Jag hade ingen aning om att jag hörde till målgruppen. Intressant!
+1, men mina ino-högtalare står ovanpå mina högtalare och agera shakti-stenar.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2010-03-12 21:30

JTarnstrom skrev:Jag hade ingen aning om att jag hörde till målgruppen. Intressant!

Alla är konsumenter. I och med det tillhör vi alla säkert många målgrupper.

Användarvisningsbild
gnypp45

Inläggav gnypp45 » 2010-03-12 21:30

Jag visserligen ino-högtalare, men bra underlivshygien så jag tillhör inte målgruppen. Puh!

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-03-12 21:32

Lös problemet bär in inoburkarna i bilen och rocka hårt. Sen Köper ni PKK av flint att ha hemma med en nästan frekvanslinjär rörhäck av densammes produktiva hand. Detta ger sökerligen ordning till Robyn.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2010-03-12 21:36

meanmachine skrev:Lös problemet bär in inoburkarna i bilen och rocka hårt. Sen Köper ni PKK av flint att ha hemma med en nästan frekvanslinjär rörhäck av densammes produktiva hand. Detta ger sökerligen ordning till Robyn.

Jag gillar dig med.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2010-03-12 21:38

Flint skrev:

Visst. Men jag fattar inte varför såna här trådar, som dyker upp varannan vecka, gör samma människor så otroligt förvånade gång på gång. Det är som om vi är lite senila.

Dessutom är det ingen som har kommit med ett vettigt argument mot att man inte ska kontrollyssna musik i en bil.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2010-03-12 21:40

_Fredrik_ skrev:
Flint skrev:

Visst. Men jag fattar inte varför såna här trådar, som dyker upp varannan vecka, gör samma människor så otroligt förvånade gång på gång. Det är som om vi är lite senila.

Dessutom är det ingen som har kommit med ett vettigt argument mot att man inte ska kontrollyssna musik i en bil.

Det är OK att kontrollyssna i en bil. Det är till och med Ok att slutmixa i en bil om man anser att den miljön befolkas av den målgrupp man riktar sig till.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2010-03-12 21:42

Hört på p1 (mitt i musiken) i intevju med ljudtekniker som på tittarfråga besvarade (troligtvis en faktisktmedlem) en undrande ljudälskare som var ledsen över det tragiska ljudet som kanalen hade.

Han menade att man väljer en målgrupp och sedan lägger man sin magi efter denna. En Iopd, en transistorradio i köket eller bilen kan vara sådan typiska exempel där man väljer att anpassa varan. Endast p2 har i vissa program anpassade till hifisystem.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2010-03-12 21:43

meanmachine skrev:Hört på p1 (mitt i musiken) i intevju med ljudtekniker som på tittarfråga besvarade (troligtvis en faktisktmedlem) en undrande ljudälskare som var ledsen över det tragiska ljudet som kanalen hade.

Han menade att man väljer en målgrupp och sedan lägger man sin magi efter denna. En Iopd, en transistorradio i köket eller bilen kan vara sådan typiska exempel där man väljer att anpassa varan. Endast p2 har i vissa program anpassade till hifisystem.

Tycker du att det är fel?

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2010-03-12 21:46

=(

Jag gillar verkligen robyn =/

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2010-03-12 21:50

Jag körde med Miniring i min första bil. Högtalarna kostade tre gånger så mycket som kärran, men bra lät det.
Sonos för hela slanten.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2010-03-12 21:51

Dessutom, jag som ino ägare ser inte produktioner gjorda för bilstereos som ett problem, eftersom iaf mina ino burkar har ett väldigt snällt, nästan insjunket mellanregister.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
heliac

Inläggav heliac » 2010-03-12 22:23

Jag lyssnar helst på annan musik än just Robyn...har dock en skiva med henne och den är det då absolut inte dåligt ljud på.

Användarvisningsbild
philip

Inläggav philip » 2010-03-12 23:49

heliac skrev:har dock en skiva med henne och den är det då absolut inte dåligt ljud på.

hur vet du det? har du kört den genom masvis för godkännande av sveriges ryggrad, hifinördarna?

Nä men ärligt talat. Varför kan ni inte respektera hennes val att göra musik för klubbare och bilister? Varför måste hon göra musik för små människor med fascistiska tendenser och stora högtalare?

Väx upp grabbar, världen snurrar inte kring er hur mycket ni hoppas på det.

Robyn är en internationell artist som på egen hand gått sin egen väg och gjort det bra, trots detta tycker en nästan enig kör med hifi-intresserade män utan verklighetsförankring att de har rätt att bestämma hur hon ska låta, skrattretande.

Ännu en gång visar trångsyntheten sitt fula tryne här på faktiskt, som vanligt samma idioter som uttalar sig. varför ni är idioter? För att ni uttalar er som saker som ni vet något om och sedan skyddar er bakom rätten att tycka, ja det är klar ni har den rätten, men om ni inte förstår eller inte vill förstå hur det fungerar och vad det handlar om så kanske ni inte ska använda det tillvägagångssättet som ett alibi? Ni framstår liksom inte som smartare för det.

En (bra) artist spelar inte / spelar inte in för att tillfredsställa ev konsumenter, man spelar in för sin egen skull. Det var ganska tydligt genom hela dokumentären hur hon resonerade kring sound och inspiration. Detta kanske har tagit år för henne att få växa fram men ni tycker att ni har rätten att dissa allt hon gör för att hon inte mixar sin skiva på det sätt som ni tror att en skiva mixas. Patetiska loosers är ni, hoppas att ni i skärselden endast får lyssna på Opus 3 och Studio blue skit, i evigheten.

jag saknar fuck off tecknet från andra forum så det får bli:

Bild

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2010-03-12 23:54

Robin Masters, kul att det äntligen dök upp en tråd om honom, :o Han har säkert en McIntosh, eller Manley. :) http://www.youtube.com/watch?v=nat_k45vMTE
Pålitlig, Flexibel, Robust

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi