philip skrev: Patetiska loosers är ni, hoppas att ni i skärselden endast får lyssna på Opus 3 och Studio blue skit, i evigheten.

Moderator: Redaktörer
philip skrev: Patetiska loosers är ni, hoppas att ni i skärselden endast får lyssna på Opus 3 och Studio blue skit, i evigheten.
gnypp45 skrev:JTarnstrom skrev:Jag hade ingen aning om att jag hörde till målgruppen. Intressant!
Jag visserligen ino-högtalare, men bra underlivshygien så jag tillhör inte målgruppen. Puh!
KarlXII skrev:gnypp45 skrev:JTarnstrom skrev:Jag hade ingen aning om att jag hörde till målgruppen. Intressant!
Jag visserligen ino-högtalare, men bra underlivshygien så jag tillhör inte målgruppen. Puh!
Tvärtom för mig.![]()
_Fredrik_ skrev:Dessutom är det ingen som har kommit med ett vettigt argument mot att man inte ska kontrollyssna musik i en bil.
philip skrev:Ännu en gång visar trångsyntheten sitt fula tryne här på faktiskt, som vanligt samma idioter som uttalar sig. varför ni är idioter?
philip skrev:heliac skrev:har dock en skiva med henne och den är det då absolut inte dåligt ljud på.
hur vet du det? har du kört den genom masvis för godkännande av sveriges ryggrad, hifinördarna?
Nä men ärligt talat. Varför kan ni inte respektera hennes val att göra musik för klubbare och bilister? Varför måste hon göra musik för små människor med fascistiska tendenser och stora högtalare?
Väx upp grabbar, världen snurrar inte kring er hur mycket ni hoppas på det.
Robyn är en internationell artist som på egen hand gått sin egen väg och gjort det bra, trots detta tycker en nästan enig kör med hifi-intresserade män utan verklighetsförankring att de har rätt att bestämma hur hon ska låta, skrattretande.
Ännu en gång visar trångsyntheten sitt fula tryne här på faktiskt, som vanligt samma idioter som uttalar sig. varför ni är idioter? För att ni uttalar er som saker som ni vet något om och sedan skyddar er bakom rätten att tycka, ja det är klar ni har den rätten, men om ni inte förstår eller inte vill förstå hur det fungerar och vad det handlar om så kanske ni inte ska använda det tillvägagångssättet som ett alibi? Ni framstår liksom inte som smartare för det.
En (bra) artist spelar inte / spelar inte in för att tillfredsställa ev konsumenter, man spelar in för sin egen skull. Det var ganska tydligt genom hela dokumentären hur hon resonerade kring sound och inspiration. Detta kanske har tagit år för henne att få växa fram men ni tycker att ni har rätten att dissa allt hon gör för att hon inte mixar sin skiva på det sätt som ni tror att en skiva mixas. Patetiska loosers är ni, hoppas att ni i skärselden endast får lyssna på Opus 3 och Studio blue skit, i evigheten.
jag saknar fuck off tecknet från andra forum så det får bli:
philip skrev:
Koffe skrev:subjektivisten skrev:Om ni inom musikbranschen kunde sköta erat jobb så skulle vi slippa klaga på taffliga produkter.
Vad jobbar du med?
subjektivisten skrev:Koffe skrev:subjektivisten skrev:Om ni inom musikbranschen kunde sköta erat jobb så skulle vi slippa klaga på taffliga produkter.
Vad jobbar du med?
Har ett nytt jobb nu och det är ju samma där, gör jag inte bra kvalité så får jag leta mig efter nytt jobb.
dimitri skrev:subjektivisten skrev:Koffe skrev:subjektivisten skrev:Om ni inom musikbranschen kunde sköta erat jobb så skulle vi slippa klaga på taffliga produkter.
Vad jobbar du med?
Har ett nytt jobb nu och det är ju samma där, gör jag inte bra kvalité så får jag leta mig efter nytt jobb.
Det är precis så Robyn också tänker
petersteindl skrev:Jag gillar RobynFramförallt då hon slog igenom var hon en frisk fläkt och vågade vara sångartist utan att anspela på det sexuella. Idag har jag inte hängt med i utvecklingen, så jag vet inte hur det är med den saken.
paa skrev:petersteindl skrev:Jag gillar RobynFramförallt då hon slog igenom var hon en frisk fläkt och vågade vara sångartist utan att anspela på det sexuella. Idag har jag inte hängt med i utvecklingen, så jag vet inte hur det är med den saken.
Vad betyder den här textraden då, från en gammal Robyn-sång:
"what I need is a man who can do me right"
Sanny_X skrev:paa skrev:
Vad betyder den här textraden då, från en gammal Robyn-sång:
"what I need is a man who can do me right"
"Vad jag behöver är en man som kan göra mig rätt"
Det sexuella är din tolkning, det kan ju handla om en fotograf, läkare, psykolog, stylist eller frisör...
+1Sanny_X skrev:dimitri skrev:subjektivisten skrev:Har ett nytt jobb nu och det är ju samma där, gör jag inte bra kvalité så får jag leta mig efter nytt jobb.
Det är precis så Robyn också tänker
+1![]()
Jag gillar Robyn, och tycker skivorna låter helt ok.
phloam skrev:
Sen kan jag hålla med om att loudnessracet är onödigt och att folk i branschen borde vara kunnigare, men nån måtta får det vara på hifi-idealisternas krav på att artister ska göra som just de vill.
Det förvånar mig att du visar dig så okunnig om ditt yrke. Om hon ville mixa sin musik så att den passar för klubbare och bilister, är jag helt säker på att det gör hon inte i sin Prius, eftersom jag också är helt säker på att alla Robyn fans inte kör Prius.philip skrev:Nä men ärligt talat. Varför kan ni inte respektera hennes val att göra musik för klubbare och bilister?
Alexi skrev:philip skrev:Risken är alltså stor att mixen låter helt uselt i andra bilmodeller, med andra anläggningar.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 87 gäster