Tack Ingvar Öhman,

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

torig

Inläggav torig » 2010-03-13 23:26

Richard skrev:Ha, ha- då kanske vi är tre då 8) Tre med bakgrund i "stampa takten-falangen".

Fast efter vad jag förstår så har du lämnat det du skriver vara "stampa takten-falangen" :wink:

Det har jag inga som helst planer att göra 8) . Jag har förövrigt aldrig känt något behov att tillhöra någon speciell "falang". :)

/mvh

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2010-03-14 10:59

torig skrev:Jag har förövrigt aldrig känt något behov att tillhöra någon speciell "falang". :)

/mvh

Det låter odogmatiskt och sunt. Jag tror du har helt rätt. Så odogmatisk var jag inte själv för 15 år sedan.

Varför hänga fast vid ett evangelium som ( delvis) visat sig vara falskt?

Jag har aldrig lyssna till så mycket musik som nu, fastän jag inte äger en endaste linn-pryttel längre. Jag antar att musiken är det viktigaste för mig numera, inte apparaterna- eller "hur man lyssnar". :wink:
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2010-03-14 12:45

Ska man känna sig lyckligt lottad som aldrig tillhört någon falang och att man (mer eller mindre ) alltid kritiskt lyssnat på prylar mer än snack? 8)
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2010-03-14 14:16

Men .... då tillhör du ju falangen som aldrig tillhört någon falang!

Det är nog den mest rabiata falangen har jag hört .... 8)

:lol: :lol:
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2010-03-14 14:31

Skönt man aldrig lyssnat så kritiskt då utan mest köpt grejor på rea. 8)
Ni hifinissar är för krångliga ! :)

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2010-03-14 15:05

phon skrev:Men .... då tillhör du ju falangen som aldrig tillhört någon falang!

Det är nog den mest rabiata falangen har jag hört .... 8)

:lol: :lol:

Får mig att tänka på Life of Brian, när de sitter på läktaren till en gladiatortillställning och diskuterar olika förgreningar av "people´s front of judeea"

http://www.youtube.com/watch?v=gb_qHP7VaZE

Vh Christer

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2010-03-14 15:18

Moi tycker oftast hifidiskussioner liknar filmen Rain Man i en scen där det sitter en gammal gubbe, sin vana trogen, och harvar på om "the pony express" oavsett om någon vill höra eller inte. 8) Det verkar ha blivit så på detta forum i alla fall. Gubben i filmen visade dock inga agressioner eller verkade tappa humöret, men det var dock en väldigt kort scen.

eriken

Inläggav eriken » 2010-05-01 21:36

Måste göra en bump på denna tråd och instämma i hyllningskören. Jag har hittills egentligen kanske mest bara gnällt på mitt ljud pga halvdassig akustik men nu efter mycket mätande lyssnande och byggande av absorbenter och liknande låter mina piPs i mitt rum nu ruskigt bra! Idag (efter ett halvårs bökande) fick jag till det så att jag äntligen bara kan sätta mig ner och slås av hur sjukt bra det låter.

Jag har hört mycket dyrare prylar som inte alls har denna spelglädje och naturlighet (i mina öron och mitt tycke)

Äntligen så tror jag att jag förhoppningsvis kan ha landat för en bra tid framöver i mitt sökande och bara spela skivor och njuta :)

Bäst att inte lyssna på pi60 (för sinnesfridens skull).. 8)

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2010-05-01 22:39

eriken, försvinner äntligen högtalarna i ljudbilden? För mig sticker piP ut som fan jmf med nästan allt man lyssnat på. Genom att inte höras. :)

Btw, pi60 låter ungefär likadant. ;) :)
Lenovo-laptop -> Yamaha-reciever -> pK & lite fluff.

eriken

Inläggav eriken » 2010-05-01 23:06

m_persson79 skrev:eriken, försvinner äntligen högtalarna i ljudbilden? För mig sticker piP ut som fan jmf med nästan allt man lyssnat på. Genom att inte höras. :)

Btw, pi60 låter ungefär likadant. ;) :)

Jodå, nu släpper musiken fint från högtalarna. Jag upplever piPs på samma sätt med det där att inte höras. De är riktigt välupplösta och plockar fram mycket rumsinformation i inspelningarna. Det är riktigt kul att spela olika skivor med piPs för det är verkligen skivan som får tala och sätta sin prägel och inte tvärtom som tyvärr många högtalare gärna gör.

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2010-05-01 23:18

Grattis. :)
Lenovo-laptop -> Yamaha-reciever -> pK & lite fluff.

Användarvisningsbild
blasut

Inläggav blasut » 2010-05-09 21:57

Köpte piP för fyra veckor sen. Ha under den tiden lyssnat mer på 2 kanal musik än jag gjort på 2 år.
Tar all ledig tid till att lyssna.
Nu har jag börjat titta på dvd. Jesus vad dom svänger.
Tack Ingejör Öhman

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2011-01-18 21:53

blasut skrev:Köpte piP för fyra veckor sen. Ha under den tiden lyssnat mer på 2 kanal musik än jag gjort på 2 år.
Tar all ledig tid till att lyssna.
Nu har jag börjat titta på dvd. Jesus vad dom svänger.
Tack Ingejör Öhman

Utan InoAudio ingen återgivning, kanske är väl magstarkt :) men faktum är att sedan jag skaffade ino-högtalare i början av 2000talet så har jag oerhört svårt att slita mig från min lyssningsloge, och efter att jag med Ingvars hjälp ritade upp och byggde mitt biorum, så spenderar jag och frun minst ett par timmar varje kväll/natt (efter att busarna somnat och allt tråkigt pappersjobb avklarat) i biorummet.

Leve Ingvar :)
" Det är valfritt, som i vättern"

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2011-01-18 22:05

Jag äger inga Ino`s! Ännu! :)
Men vill nog ändå passa på, när nu tråden finns, att tacka IÖ för att han skriver här på Faktiskt.se.
Inte för att jag fattar allt han skriver :? , men lite fastnar efterhand.
:)
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
SoleldTHX

Inläggav SoleldTHX » 2011-01-18 22:54

nadifierad skrev:Jag äger inga Ino`s! Ännu! :)
Men vill nog ändå passa på, när nu tråden finns, att tacka IÖ för att han skriver här på Faktiskt.se.
Inte för att jag fattar allt han skriver :? , men lite fastnar efterhand.
:)

+1
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att att lära oss någonting nytt.

Föregående

Återgå till Wänner af Ino