Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Annars har väl koffe bestämt sig för att inget i världen går att påverka och det är bara att sjunka ner i fotöljen och nynna själv. Resignera. Dö.
Koffe skrev:3. I den nån det är ett problem så är orsaken och den möjliga lösningen kommersiell inte systemisk, normerande eller formatmässig
Koffe skrev:Jag börjar bli lite trött på att det antyds att jag har en agenda. Det har jag inte.
Koffe skrev:Exakt vad är problemet med det jag skrivit? Om jag skall applicera samma sätt att tänka på dej - vem fan ger DEJ rätt att bestämma hur det skall låta! Skärp dej!
subjektivisten skrev:Koffe skrev:Exakt vad är problemet med det jag skrivit? Om jag skall applicera samma sätt att tänka på dej - vem fan ger DEJ rätt att bestämma hur det skall låta! Skärp dej!
Läs igen och trillar inte myntet ner så ta hjälp av någon annan.
Btw, du vet att det är ett hifi forum detta?
Ragnwald skrev:14-åringarna kommer att lyssna på sin musik även i framtiden, som vuxna, precis som vi spisar vår ungdoms musik, myser och minns.
Svante skrev:Ragnwald skrev:14-åringarna kommer att lyssna på sin musik även i framtiden, som vuxna, precis som vi spisar vår ungdoms musik, myser och minns.
Mm, jag kan se framför mig, 80-åriga Dennis och Evelina som sitter och myser när de hör mp3-gurgel.![]()
![]()
Koffe skrev:3. I den nån det är ett problem så är orsaken och den möjliga lösningen kommersiell inte systemisk, normerande eller formatmässig
nolimitsoya skrev:Du menar att det är möjligt att göra (framgångsrik) popmusik om konsumenten tvingas justera upp volymen varje gång låten kommer fram i spellistan?
Det tror inte jag på.
nolimitsoya skrev:Koffe skrev:3. I den nån det är ett problem så är orsaken och den möjliga lösningen kommersiell inte systemisk, normerande eller formatmässig
Du menar att det är möjligt att göra (framgångsrik) popmusik om konsumenten tvingas justera upp volymen varje gång låten kommer fram i spellistan?
Det tror inte jag på.
phloam skrev:Så det hela handlar om att få folk som inte orkar jobba med volymratten att börja bry sig om ljudkvaliteten? Lycka till
petersteindl skrev:phloam skrev:Så det hela handlar om att få folk som inte orkar jobba med volymratten att börja bry sig om ljudkvaliteten? Lycka till
Baggis, det tar nån vecka tillSedan är det stordynamikracet som gäller med crestar på 48 dB
![]()
MvH
Peter
shifts skrev:Folk gillar sånt som är häftigt. Fick man dem att tycka stor crestfaktor är
häftigt vore saken i hamn.
Erik_AA skrev:shifts skrev:Folk gillar sånt som är häftigt. Fick man dem att tycka stor crestfaktor är
Och det gör bara folk som har bra anläggningar. Moment 22 stoppar framkomligheten för det alternativet...
Flint skrev:Erik_AA skrev:shifts skrev:Folk gillar sånt som är häftigt. Fick man dem att tycka stor crestfaktor är
Och det gör bara folk som har bra anläggningar. Moment 22 stoppar framkomligheten för det alternativet...
Kan också vara tvärs om. Att folk som gillar hög crestfaktor skaffar bättre anläggning.
Erik_AA skrev:Flint skrev:Erik_AA skrev:shifts skrev:Folk gillar sånt som är häftigt. Fick man dem att tycka stor crestfaktor är
Kan också vara tvärs om. Att folk som gillar hög crestfaktor skaffar bättre anläggning.
Yes det är mkt möjligt. De tvenne är i vilket fall korrelerade.
Flint skrev:Vad betyder ordet "korrelerade" på svenska?
Flint skrev:Yes det är mkt möjligt. De tvenne är i vilket fall korrelerade.
Vad betyder ordet "korrelerade" på svenska?
phloam skrev:Så det hela handlar om att få folk som inte orkar jobba med volymratten att börja bry sig om ljudkvaliteten? Lycka till
Erik_AA skrev:Flint skrev:Yes det är mkt möjligt. De tvenne är i vilket fall korrelerade.
Vad betyder ordet "korrelerade" på svenska?
Maximalt förenklat: Att två eller flera variabler ofta är höga samtidigt eller låga samtidigt.
T.ex: Skonummer och längd. Storlek på skivsamling och musikintresse.
Flint skrev:Åter till ämnet. Hur får du då lyssnare som inte gillar hög crestfaktor att gilla hög crestfaktor dvs. gå mot sin egen vilja för att du ska få njuta Robyn på ditt sätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 78 gäster