Moderator: Redaktörer
JTarnstrom skrev:Är du säker på att du bara är rak nu, och inte jävligt otrevlig och nedlåtande också?
Jag tror inte det är en omöjlighet faktiskt. Dom siter där och tänker tillbaka på det smala, tekniskt dynamiska musikutbudet som fanns.Svante skrev:Ragnwald skrev:14-åringarna kommer att lyssna på sin musik även i framtiden, som vuxna, precis som vi spisar vår ungdoms musik, myser och minns.
Mm, jag kan se framför mig, 80-åriga Dennis och Evelina som sitter och myser när de hör mp3-gurgel.![]()
![]()
Jag tror inte det är en omöjlighet faktiskt. Dom siter där och tänker tillbaka på det smala, tekniskt dynamiska musikutbudet som fanns.Svante skrev:Ragnwald skrev:14-åringarna kommer att lyssna på sin musik även i framtiden, som vuxna, precis som vi spisar vår ungdoms musik, myser och minns.
Mm, jag kan se framför mig, 80-åriga Dennis och Evelina som sitter och myser när de hör mp3-gurgel.![]()
![]()
Är det okej att jag ogillade ditt sätt att tala om det?subjektivisten skrev:JTarnstrom skrev:Är du säker på att du bara är rak nu, och inte jävligt otrevlig och nedlåtande också?
Jag nervärderar inte folks musiksmak som Koffe. Däremot så ogillar jag sådana kommentarer.
subjektivisten skrev:Du får tycka vad du vill, det finns ju knappast något på faktiskt du inte tycker till om.
Poe skrev:Jag skiter fullständigt i om Robyn mastrar i bilen eller nån annastans. Det viktigaste är att det är en fet bas och låter skönt på min anläggning, vilket det faktiskt gör. Heja Robyn!
Poe skrev:Jag skiter fullständigt i om Robyn mastrar i bilen eller nån annastans. Det viktigaste är att det är en fet bas och låter skönt på min anläggning, vilket det faktiskt gör. Heja Robyn!
Morello skrev:Definiera "fet bas".
matså skrev:Ja var och en får gilla sin smak även kasst mastrat ljud.
bomellberg skrev:Morello skrev:Definiera "fet bas".
Såndär bas som gör att musiken liksom "pumpar" för varje basslag. Som om allt annat dränks av bastrumman. Det är fett det!
Och illamåendeframkallande.![]()
Mvh,
/Bosse
Morello skrev:Poe skrev:Jag skiter fullständigt i om Robyn mastrar i bilen eller nån annastans. Det viktigaste är att det är en fet bas och låter skönt på min anläggning, vilket det faktiskt gör. Heja Robyn!
Definiera "fet bas".
Fast han sa inte att han gillade sin smak, utan att han gillade Robbyn.matså skrev:Poe skrev:Jag skiter fullständigt i om Robyn mastrar i bilen eller nån annastans. Det viktigaste är att det är en fet bas och låter skönt på min anläggning, vilket det faktiskt gör. Heja Robyn!
Ja var och en får gilla sin smak även kasst mastrat ljud.
_Fredrik_ skrev:Fast han sa inte att han gillade sin smak, utan att han gillade Robbyn.matså skrev:Poe skrev:Jag skiter fullständigt i om Robyn mastrar i bilen eller nån annastans. Det viktigaste är att det är en fet bas och låter skönt på min anläggning, vilket det faktiskt gör. Heja Robyn!
Ja var och en får gilla sin smak även kasst mastrat ljud.
Poe skrev:..ärligt. Det känns som de flesta som gnäller på själva mastringen även totalt dissar Robyns musik. Därför känns denna diskussion lite fånig.
Poe skrev:..ärligt. Det känns som de flesta som gnäller på själva mastringen även totalt dissar Robyns musik. Därför känns denna diskussion lite fånig. Ska man jämföra ljudkvalitén på Robyns skivor med andra artisters inom samma genre låter det faktiskt riktigt bra. Jag har aldrig förstått hur maskinellt framställd musik ska låta naturligt ändå...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 52 gäster