Fem Feta

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
housemicke

Fem Feta

Inläggav housemicke » 2008-05-10 18:35

I den här tråden kommer jag posta 5 låtar som jag tycker är riktigt jävla feta lite då och då. some old shit, some new shit, but its all good shit. progressive house only! ok det kan bli lite techno och prog breaks också, beware. om inget annat anges så är det original mix as far as i know..

Umek - Ricochet effect
Grimm & Sol - Exuma
Paul Nazca - 1962 Pacific nuclear tests (Remo remix)
Scope - Strung out
Einmusik - Pate mo tu vae

Oliver Moldan - Baby show up (elegant universe remix) <--- bonus
Artistic Noise - Devils Burn (Simuck Remix) <--- old gold bonus!
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-05-11 16:35

Supernice! En grenre som är lite svår att hänga med i för den oinsatte som jag själv, som egentligen gillar sån musik väldigt mycket! Tack hursomhelst :D

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-05-30 22:25

phloam skrev:Supernice! En grenre som är lite svår att hänga med i för den oinsatte som jag själv, som egentligen gillar sån musik väldigt mycket! Tack hursomhelst :D

är du redo för mer?

tänkte lägga till 5 lite slöare men bra breakiga låtar denna gång.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-05-31 18:08

Jag som inte är så inne på det här igentligen, dundrar in med några svängiga dansbandslåtar från det gångna året.

TTC - Une band de mec sympa (Modeselektor remix)
Apparat - Holdon (Modeselektor remix)
Lil Mama - Lip Gloss (krazyfiesta remix)
Dmitry Fyodorov - 1987
Microtrauma - Raw Unit

Har dock gått ifrån dansanta till mer minimalt och glitchigt, igen. Kanske kommer på en till lista. Vi kan ju på direkten säga att jag inte tycker att fransmännen lyckades det gångna året. MSTRKRFT och flera tyskar var nära listan. Den första att bytas skulle nog varit Krazyfiesta!

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-05-31 22:44

ok here we go. btw den här musiken måste höras på klubbvolym! låtarna är som en film, dom har en historia att berätta, hoppar du in lite i mitten så och sen lite på slutet så missar du poängen, dom här låtarna brukar "dra igång" efter ca 3-8min sisådär lite beroende på längd.

Xenia Beliayeva - Music
Son Kite - Colours (Luke Chable Remix)
Guy J - Been Here Before - (dub)
Remo presents Sidechainers - Steel 24
Arenok - Free Yourself (original)

-------------------------------------------------------
Leon Bolier vs Astrid - Crazy People (Alternative mix) , ok det här är egentligen trance men men..
------------------------------------------------------

lite breakigare

LOSTEP - Burma (Sasha Remix)
KVK - Brake Free (Relisys Chunky Dragon Mix)
Tiger Stripes - Beach Buggy (Nicole Moudaber Remix)
Alex Stealthy vs Siberian Son - Be There
KVK - Reality Theory (dub)

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-07-15 04:45

u like? there's more where that came from..

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

and now ladies and gentlemen

Inläggav housemicke » 2008-07-23 18:22

nu kommer ett par riktiga klassiker, några låtar som jag skulle vilja kalla grundstenarna till min typ av progressive house, jääävligt feta, inte ett dugg nya, pure progressive house, det var dessa låtar som fick mig att börja lyssna på /fastna för denna genre över huvud taget, this is good shit, har ni skitit i resten av tipsen så se till att iaf dra hem dessa. avnjutes bäst på lakritspizza men ta vad ni har. som vanligt börjar låtarna efter 3-4 minuter (jämfört med idol-pop that is), en progressive låt börjar egentligen aldrig, den bara är, saker och ting börjar, saker och ting slutar, allt vävs ihop (med nästa låt förhoppningsvis). dom här låtarna är dessutom enkla att hitta. and remember lyssna hela.

G-pal - Ocean of blue (sultan remix) [det här var låten som fick mig att fastna]

Sultan and The Greek - Wadi (vocal mix) [oh motherfucking yeah, satans dunderröj]

Agoria - Sky is clear [satan i gatan va grym den är, hon har sån sjukt kåt knarkarröst med]

Dave Gahan - Dirty sticky floors (Junkie XL vocal remix) [ett intro att dö till, sen brakar hela helvetet löst]

JFOS - Do what you want (Infusion remix) [så sorlig så sorglig, så vacker så vacker] Jase from outer space betyder förkortningen.

det var 5 ja, men det blir en till.

next: min första vinyl som faktiskt inte var house eller trance, nämligen breakbeat, austrailensisk sådan, those were the days. let me present:

Infusion - Legacy (Junkie XL remix) [redan efter 8 sekunder förstår man att detta är bland det fetaste som någonsing kommer spelas på stereon]

nu är mina staropramen slut och jag övergår till pripps blå-läge, enjoy!
this is the shit. 8)

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

neues fetingar

Inläggav housemicke » 2008-08-28 00:43

Här kommer mer klubbiga låtar, lite av varje, bra drag i dom skulle jag säga. som vanligt har jag svårt med matematiken.

11 och en halv minut feting:
Brusca feat. Darsam - Anyone Neglect

Alex Dolby - Ushuaia

Snake Sedrick - Faraway Look

Motorcitysoul - Space Katzle (Jerome Sydenham)

Mario Piu/Ricky Fobis/Lady Brian - Hal 9000 (Brusca rmx) 8)

Depeche Mode - Lilian (Chab vocal)

IB/I.B - Everything (Clubbervision dark)

Miss - Rhinoplasty (Mike Brin)

Mew - The Zookeepers Boy (Sasha). flummig som satan :) ibland tycker jag originalet är bättre men den är ju 0.0% klubb.. nja

16bit Lolitas - Non Verbal Language (digital only dub)

Mason/The Screetch - The Screetch (Dusty Kid Momo)

Affkt (ja det är rättstavat) - You And Me. riktigt skön tja vad ska man säga, vanlig musik, nästan.

Darin Epsilon - Bluephobia

Sebastian Davidson - Bondi (Eelke Klein)

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-08-28 11:01

Så fort jag får möjlighet ska jag länsa den här tråden på ej genomlyssnade tips!! :D

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2008-08-28 14:37

Svårt att hitta grejerna, men jag hittade en del av artisterna på diverse myspace/bloggar/skivbolag etc.. Provlyssnar lite blandat nu, låter helt ok om en del av det jag hört. Återkommer igen.

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2009-05-22 15:42

hade ett par feta tyckte jag men sen när jag hörde den här jag nu tänkte rekommendera så tyckte jag helt enkelt inte att dom andra var feta enough längre kan man säga. dom kanske dyker upp senare dock.

Ante Perry, Tube, & Berger featuring Peter Jurgens - Human You (Peter Jurgens remix)

som ni förstår så det lätt uppstå stavfel med det tyska ü lite här och var, tex med jurgens.

sen vill jag rekommendera ett par siter som jag blivit rekommenderad

http://www.filestube.com
som är en sk sökmotor

och http://hypem.com/ och http://elbo.ws/ som tydligen är sökmotorer för bloggar.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2009-06-13 18:05

aait det kommer bara en nu också..

heheh nae skoja bara det kommer fett med fet skit!! u bet your ass

housemicke skrev:hade ett par feta tyckte jag men sen när jag hörde den här jag nu tänkte rekommendera så tyckte jag helt enkelt inte att dom andra var feta enough längre kan man säga. dom kanske dyker upp senare dock.

och nu är senare

16 Bit Lolitas - Abdektion

Ante Perry, Tube & Berger feat Peter Jurgens - Human you (original mix)
^ fan vad jag önskar att jag fått sätta tänderna i den här, då hade den totalt exploderat vid 20 på en skala som går till 10, nu är den en 8.5a. sisådär

Band Of Horses - The Funeral. för er som såg hojtråden så är den bekant, den är fet satan den här, med gitarrer och hela skiten!

Beckers - Switch (Oliver Klein & Peter Jurgens). sköna vocals här, vill man ha mer tempo så finns det Ace Ventura mix

Billie Ray Martin - Undisco Me (Peter Jurgens dub/mix)

Curses - The Deep End (Bart B More remix) fläskig som satan, men inte direkt progressive, det är dubstep, fläskig som satan dubstep

Dave Gahan - Deeper + Deeper (Sebastien Leger Club/Dub) vilket intro, det är nästan så man smäller av när man hör den här, har dom 5m breda syntar eller? syntarna verkar även vara 18km djupa. denna är satans satans fet!

Dominic plaza - Korny (original) klassisk prog, man kunde flippat ur lite mer på syntarna i mitten men slingan är solid

Eddie F - Pure (shiloh) denna har riktigt fet syntslinga i mitten, no shit, och man känner att den är på g hela låten

Kevin Saunderson - Rock to the beat (Christian Smith and John Selway)
kevin har gjort techno i typ 25 år han vet hur fan man gör techno och feta beats, och här är feta beats.

Lloop - Lei-tzu. jepp det är rättstavat, och nej jag vet inte vad det är för typ av muzak men fet är den, kanske breaks?

Mason - The Ridge (Oliver Klein & Peter Jurgens) kanske inte riktigt lever upp till resten av låtarna men jag tycker syntandet i breaket är nice på nåt sätt.

Mikael delta - New day (finns flera original/inget-mixar ute men dom är ganska bra allihop) grekprog!! I love it

Many machines on nine/mm9 - Watch you fly. ganska skön men inget prog, austrailensisk flummarmuzak, bräda, strand, ett gäng taipaner och ett kg weed. i want you to fly..

Peter Juergens - You and Me. tysk prog/techno

Pryda - Remember. svensk house, ganske fläskig.

Saint martinique - Contrast. we like, progessive typ 1a but still.. fett ändå

Sebastian Davidson - Bondi, I do (Eelke Klein) swedish shit!

Sunshine Jones - If you wouldnt mind Ttiger Stripes) duktigt tryck och feta vocals med fläskigt sound, bra tryck i fiolerna, den här skulle jag gladeligen remixat och gjort den ungefär 18miljarder% fetare vad gäller vocalsen, knarkat till dom rejält! fan va fet den hade vart då. men för er räcker det som det är. you cant handle the truth!

last but not suger, för det är en alfabetskt lista! faktiskt

Tone Depth - You've been spiked. baby did you put something in my drink :) -> en av mina absoluta favvogreker, dom vet hur man snickrar progressive där, och har vetat en längre tid.

ni trodde jag hade svikit men ikke! i deliver. med pondus dessutom. fuck yeah

btw har ni problem med att hitta saker? se inlägget över. men dom "vanliga vägarna" räcker långt kan jag säga, tja förrutom mm9 då..

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2009-07-22 20:20

här kommer nya.

alla finns att lyssna på på jutub.

Deadmau5 - Ghost n stuff (finns som HQ på tuben)
http://www.youtube.com/watch?v=tU-VA3BYzmg

Deadmau5 - Hey baby (feat melleefresh)
http://www.youtube.com/watch?v=IPDSiL1nH0k

Deadmau5 - afterhours (feat melleefresh)
http://www.youtube.com/watch?v=czIux7Cbg-Y

sköna vocals i dom 2 sista kan man säga.

Energy 52 - Cafe del mar (deadmau5) http://www.youtube.com/watch?v=0SlrXKk5zlc

lite mindre fet men ganska fet ändå

Deadmau5 - Complications
http://www.youtube.com/watch?v=LOMtj7OXGn0

skön livevideo, dom har fest där ser det ut som :)
http://www.youtube.com/watch?v=y7tI1E6kp0o
han spelar bara sin egen musik.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2009-07-22 20:36

Bra med youtubelänkarna, tackar :)

Hur är det med sån här musik på spotify..?

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2009-07-22 21:23

phloam skrev:Bra med youtubelänkarna, tackar :)

Hur är det med sån här musik på spotify..?

wouldnt know

vill bara poängtera att texterna i afterhours och hey baby är fan guld.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2009-08-14 15:03

här är tre riktigt riktigt feta låtar kan jag lova mm, no shit

la reux - quicksand (mad descent 2) http://www.youtube.com/watch?v=ld0l7MfvNNY :)

miss kitten & the hacker - party in my head http://www.youtube.com/watch?v=NlvuIJC4-oU :)

jag har har sparat den bästa till sist, men eftersom jag är på resande fot med sporadisk intrernetkontakt så har jag inte lyssnat på jutubskiten mer än i dom inbyggda högtalarna i folks ladpots.

men här är den, det är nästan så att jag vill lägga mig ner och dö när jag hör den här..

misstress barbara - dance me to the end of love (original)
http://www.youtube.com/watch?v=nmHd1UpApoE

det här är nog dom tre fetaste låtarna jag nånsing postat så ENJOY motherfuckers !!! :) jag har inte ens fått in dom på spelbart medium själv, men snart.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2009-08-22 05:38

vill egentligen inte komententera min egen skit men jag gör det ändå.

fan det här är dom fetaste låtarna som nånsin producerats på jorden och alla håller käften. det är nästan så man creamar sina pants när man hör den här skiten.

sen var det ju det här med stavfelen.

miss kittin
la roux

vill bara pusha för sajter som
elbo.ws
hypem.com
filestube.com

suckifucki 5 dollar.

bonus

http://rcrdlbl.com/artists/Private/trac ... iplo_Remix

download mp3.

mm så är det. niggas.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2010-03-17 23:18

haha mina jävla grannar kastar snöbollar på rutan när jag lirar kultur, vafan är det för stil, ska nog börja lira "kultur" runt kl 4 varenda lärdag/söndagmorron som motvikt då för att visa mitt ställningstagande, mot det tragikomiska spelandet av pop på hög vol nästintill varenda helg, på "kvällar" och nätter, sent/tidigt blir det..

man kan brassa på ganska bra med 4 st 6,5tummare med, men det är inte vilka 4 6,5tummare som helst, dom är speziellt utvalda för att spela det satans sattyget som house är i allmänhet., mm fett blir det, och knyta ihop säcken det gör man aldrig, man bara gör en ny.

ni får bara tre, lätta att hitta, och kom ihåg, fem db är mer än fyra elefanter.

vi börjar med "d-pulse - more (foto remix)". ni får hitta skiten själva (det tar er max 20 sek per låt) men det borde inte vara nåt problem i detta fallet, skulle swukbrigad kunna vara vänlig att öwersätta möjligtwis? [mina grannar verkligen hatar den här verkar det som], den här kommer nog bli en av mina all time favvos, inte bara för att jag fick leta, utan att jag letade som fan utan att veta vad jag letade efter, (och länge dessutom) för att av en ren slump hitta den, fett som aset.

först tyckte jag inte den här förtjänade pallplats men nu efter ett tag så är den klockren första. så jävla grym

mina grannar verkar hata den här med, " henry saiz - madre noche". ja fy fan, det finns ingen på jordklotet som rattat sina syntar värre än denna man dom senaste 30 åren. satan.

jag diskvalificerar ett par låtar direkt här och nu pga att dom låter för vekt om man inte kör lurarna i botten eller lirar på hög volym på burkarna. alla vill ju inte göra det, så därför får dom inte vara med denna gång helt enkelt, men dom är bra. det är bara det att det finns låtar som gör sig bättre på lägre volym, själv lyssnar jag alltid på "hög" när jag måste få in "känslan"

"guy j - dust"

"henry saiz - hipnos"

"rob curtis - bakcheia (dale anderson)"

det blev fem. men ändå. jag dom här är riktigt bra.

fem feta!!

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2010-03-17 23:28

Tackar för bump! :)

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2010-03-18 09:52

Jösses!

Jag är definitivt inte all-ätare när det gäller musik, men jag brukar plocka upp ett korn här och ett korn där även i genrer jag själv inte gillar, men här kommer jag till korta. Rejält!

Av den imponerande mängd artister som räknas upp ovan har jag inte hört talas om en enda! :oops:

Hur är det med er andra som har fyllt 30? Strmbrg? MichaelG? Almen? paa? Bill50x? Har ni hört housemickes artister?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2010-03-18 10:10

perstromgren skrev:Jösses!

Jag är definitivt inte all-ätare när det gäller musik, men jag brukar plocka upp ett korn här och ett korn där även i genrer jag själv inte gillar, men här kommer jag till korta. Rejält!

Av den imponerande mängd artister som räknas upp ovan har jag inte hört talas om en enda! :oops:

Hur är det med er andra som har fyllt 30? Strmbrg? MichaelG? Almen? paa? Bill50x? Har ni hört housemickes artister?

Dave Gahan? Sångare i Depeche Mode?

Mvh,

/Bosse
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2010-03-18 10:11

Haha, inte så många, nä. Bara de allra mest mainstream: Dave Gahan, DM och Band of Horses.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2010-03-18 10:17

bomellberg skrev:
perstromgren skrev:Jösses!

Dave Gahan? Sångare i Depeche Mode?

Puh, du har rätt! Jag missade Dave.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2010-03-18 10:30

perstromgren skrev:Av den imponerande mängd artister som räknas upp ovan har jag inte hört talas om en enda! :oops:

Har jag fyllt 30? Det minns jag inte... 8)

Det finns ju hur många artister och grupper/konstellationer som helst. Har man inte koll på en speciell genre (för mig tex house, dub och liknande) så blir man ju ganska lost när någon initierad börjar rabbla namn.

/ B

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2010-03-18 10:36

Bill50x skrev:Har jag fyllt 30? Det minns jag inte... 8)

:D

Läggs till samlingen användbara citat!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2010-03-20 00:23

perstromgren skrev:Av den imponerande mängd artister som räknas upp ovan har jag inte hört talas om en enda! :oops:

jag kan direkt säga att dom "artister" jag har 3 låtar ifrån är mindre än jag har fingrar på högerhanden, oftast gör man endast en bra låt eller möjligtvis 2. jag har inga "säkra kort", däremot om du skulle fråga mig om trance eller techno så är jag helt borta, jag kör en ganska smal stil från "ett sound" som jag gillar, "ett sound av ett sound" men det är det jag gillar. och jag vet var jag hittar. det byts genrer ibland men soundet är det samma.

artister är fel att kalla dessa musikskapare, artister=pop-produkter enligt mig.

dessa flitiga människor är kompositörer/sound designers/mixing engineers/arrangers/mastering engineers etc etc, man gör allt själv för man tjänar inga pengar på detta, man gör det för man älskar musik, jag vet själv hur jävligt det är, men men vissa låter kräver inte mycket, men hur som helst måste du göra allt själv och då blir det helt plötsligt ett ganska stort jobb. och ska man få det bra, då går det åt mer jobb eller erfarenhet än vad jag vill tänka mig. själv kan jag sitta och designa ett enda ljud i flera dagar, blir inte mycket gjort heller, men det är en del av hobbyn. :D om jag nån gång släpper nåt så ska det minst va lika fett som det du hör här.

jag kan iaf garantera att dom senaste och näst senaste finns på tuben om man vill lyssna. det kan det vara värt.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
hm2

Inläggav hm2 » 2014-02-15 17:03

yo niggaz, ett skepp kommer lastat. det är full volym som gäller precis som innan. har egentligen inte letat musik aktivt (för mig) sen 2010, vart mycket strul och trubbel med boende, jobb etc. har aldrig kunnat slappna av riktigt, så allt är collateral mer eller mindre. men det är hög kvalitet på den här skiten kan jag lova, tro inget annat.

just nu sitter jag med mina hd25 och 100mw, (native instuments audio kontrol 1), och det är bra drag i den skiten kan jag meddela.

vi börjar lite slött då med ett par slöa låter helt enkelt

den här är jävligt fet på ett avslapplat sätt. typ.
torch song (william orbit) - shine on me (aurora mix)
https://www.youtube.com/watch?v=tzkwIrHKHVE

emika - wicked game
https://www.youtube.com/watch?v=x-9Xr1a9LQ4

så vacker så vacker
aphex twin - rhubarb
http://www.youtube.com/watch?v=ZVvjXJentik

ulver - not saved
http://www.youtube.com/watch?v=UAiVmy66GBk#t

vi det här laget har ni väl somnat till lite så vi trappar upp tempot lite

gusgus som är en trio på typ 20 pers (från island) har snidat till den här, och den är jävligt fet, släpper väl rejält vid ca 3.30, men den här youtubevarianten suger ju rent akustiskt, som allt annat naturligtvis. youtubes komprimering vad den än må vara är extremt destruktiv i lurar kan jag meddela. har den är låten på wav och det är fan stoor skillnad kan jag meddela.

gusgus - over
http://www.youtube.com/watch?v=K703vlIgens

gusgus - arabian horse
http://www.youtube.com/watch?v=fD0Vl4l7F8o

det här är en låt som aldrig kommer igång, men ändå likosm, jävla bra vocals där. den här hade jag kunnat göra en reconstruction på, med beats, fan va grym den hade blivit.

ultraista - smalltalk (four tet)
http://www.youtube.com/watch?v=1bMR83ZI7m8

från svärje, delvis, jävligt grymma vocals här tycker jag. 2013års bästa faktiskt.

kate boy - northern lights
http://www.youtube.com/watch?v=raqxctNC04k

och nu kommer vi ju till det allt handlar om, det riktigt riktigt feta
och det är ju det vi lever för eller hur, the real shit. det är därför vi vaknar på morgonen.

lana del rey - blue jeans (subb-an)
http://www.youtube.com/watch?v=DTNH0H4_erk

och nu jääävlar brassar det igång kan jag lova... håren på armarna reser sig. satan. jag tror jag blir rövinkontinent.

james blake- limit to your love (db edit) [daniel bortz]
http://www.youtube.com/watch?v=oZA7pQgyKDU

ja jag vet faktiskt inte vad jag ska dra efter den här för det mesta verkar minst sagt meningslöst om man säger så.

-----

jag tar en ölpaus, för ni fattar ju att det tar viss tid att sammnställa en lista, och nu måste jag ju dra på något helt sinnssjukt bra skit.

--------

slideshow park - shining (solee)
http://www.youtube.com/watch?v=IvePNSkTZbo
(solee verkar vara en jääävligt grym producent, just saying..)

placebo - running up that hill (dibby dougherty)
http://www.youtube.com/watch?v=hJBgONPqn4o

(jämför med infusions rmx från 2004 t ex, haha jag mailade t o m infusion om den här för den va så jävla grym. säger inget mer om det, men infusion är bra lirare :) )
http://www.youtube.com/watch?v=rYkVsAiI46Y

radiohead - codex (henry saiz)
http://www.youtube.com/watch?v=cYSEj14nVqg

:)

den här är jävligt svängd om man faktiskt lyssnar på den
adana twins - strange
http://www.youtube.com/watch?v=N3iLMny-M0o

och denna får jääävligt lätt min sign of approval kan jag meddela, bra tryck här.
grime - vanessa (nico pusch)
http://www.youtube.com/watch?v=qRLML1vtzow

fuuuuuuuuuck jag höll på att glömma typ det bästa av allt.

hehe

bonobo - the keeper (banks)
http://www.youtube.com/watch?v=5yYS6D-C3ew

solee - legends
http://www.youtube.com/watch?v=r9NvWPE0_5w

bearight and lookleft - miss you
http://www.youtube.com/watch?v=6Z_c4Fr5gmo

damabiah - les brumes oceanes
http://www.youtube.com/watch?v=ncnUoP_72EM

vill avsluta med den här för denna genre:
michael andrew and gary jules - mad world (mojo filter), det är fortfarande hi energy imo.
http://www.youtube.com/watch?v=gI4D_5DV89E

---------------------------------------------

jag vill avsluta med detta, ingen riktig tryckare direkt, men ändå liksom :)

fuck yeah, give it to me, this i heaven, what i truly want...

det här är nog den låten som gjort mest intryck på mig senaste 12 månaderna, den är helt överjävlig. :)

lana del rey - gods and monsters
http://www.youtube.com/watch?v=FkgMbiVi_3E

riktig tryckare följer nedan:

och som en bonus så får ni
atb - let you go (schiller)
http://www.youtube.com/watch?v=mfaRRlEBIQ0
"moralisk konsult". Tar nu även uppdrag inom etik-området.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2014-02-15 19:51

PerStromgren skrev:Hur är det med er andra som har fyllt 30? Strmbrg? MichaelG? Almen? paa? Bill50x? Har ni hört housemickes artister?

Ja, jag har en del, dock tidigare grejjor det mesta. Mycket är okänt i tråden med inte alls allt.
Blandad kvalitet på det som listats, men det är ju väntat. Alla kan inte ha samma smak.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
hm2

Inläggav hm2 » 2014-02-15 23:52

jag skulle tippa på att en del artister är gamla och etablerade och en del har typ gjort en låt som låter bra, är 16 år gamla, och har en sequencer.
"moralisk konsult". Tar nu även uppdrag inom etik-området.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-02-16 02:02

Vad är det för skillnad i musikstil på t.ex.

http://www.youtube.com/watch?v=agCLW-HCN5E

och Jean Michel Jarres lite mer discobetonade låtar? Förutom att jag själv föredrar Jean Michel Jarre.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Nästa

Återgå till Musikstugan